محمدمهدی دیانی روز شنبه در آیین راهپیمایی و عزاداری دانشگاهیان دانشگاه بیرجند به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امیدواریم مسوولان کشور از این راه سردار بزرگ درس بگیرند، از آن تبعیت کنند و به زودی انتقام خود را با اقتدار از دشمن بگیریم.

وی با اشاره به تلاش‌های سردار سلیمانی در ۴۰ سال گذشته گفت: تقویت و ثبات حزب الله لبنان، تربیت نیروهای مقاومت در فلسطین و مهار بحران‌های سوریه و عراق از جمله اقدامات این سردار بزرگ اسلام در جبهه مقاومت است.

مسوول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی افزود: شیوه و منطق کاری نیروی قدس این گونه است که ظرفیت‌های خفته را در کشورهای اسلامی بیدار می‌کند و کاری که شهید سلیمانی کرد این بود که از نیروهای خودی استفاده کند و برای همین در مقابله با داعشی‌ها، حشد الشعبی عراق و بسیج مردمی سوریه را فعال کرد.

وی یادآور شد: با هدایت و مشاوره سردار سلیمانی بساط تروریست‌ها در این ۲ کشور جمع شد.

دیانی با اشاره به نقش دیپلماسی سردار سلیمانی در روسیه گفت: این سردار به عنوان فرمانده بی‌نظیر و سیاستمدار دیپلمات در سفری به مسکو تلاش کرد از ظرفیت عملیاتی روس‌ها در پیشبرد اهداف خود استفاده کند که جایگاه ویژه وی را می‌رساند.

وی اظهار داشت: سردار سلیمانی با شکل‌دهی حلقه مقاومت در منطقه، زنجیره‌ای از ایران اسلامی، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین را تشکیل داد.

مسوول سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: مسوولیت پذیری، شجاع و نترس بودن، خاکی، آرام و سریع عمل کردن سردار سلیمانی از جمله خصوصیاتی است که بسیاری از استراتژیست‌های دنیا به آن اشاره کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سردار سلیمانی را شهید زنده خواندند گفت: سه مدال افتخار فتح و نشان ذوالفقار برای اولین بار نصیب این سردار رشید شد که پنجمین مدال شهادت بود و خداوند آن را در ازای سال‌ها رشادت و مقاومت به این مالک اشتر زمان اهدا فرمود.

دیانی افزود: این شهید بزرگوار در یکی از سخنرانی‌های خود به ترامپ گوشزد کرده بود که جنگ یعنی از بین رفتن تمام داشته‌های شما، شاید شما جنگ را آغاز کنید اما این ما هستیم که پایان آن را تعیین خواهیم کرد.

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه بیرجند در راهپیمایی جامعه دانشگاهی برای محکومیت ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت کردند.

مردم خراسان جنوبی روز گذشته همزمان با سراسر کشور با حضور در راهپیمایی پس از نمازجمعه این اقدام تروریستی را محکوم کردند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با دستور دونالد ترامپ و در حمله بالگردهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به همراه ابو مهدی مهندس از فرماندهان حشد الشعبی به شهادت رسید.

رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت این سردار رشید اسلام سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.