حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز شنبه در آیین بزرگداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حوزه علمیه رضویه بیرجند افزود: تواضع، فروتنی و مهربانی از ویژگی های سردار شهید سلیمانی بود، ایشان در کرمان هم کمتر به عنوان سردار مطرح بود و تنها به وی حاج قاسم می‌گفتند.

وی ادامه داد: این که فردی محبوب قلوب افراد، چهره‌ها  و فرهنگ‌های مختلف شود بی دلیل نبوده و مشاهده می‌کنیم که حتی مسیحیان و پیروان دیگر ادیان هم به او ابراز ارادت می کنند به دلیل این  که محبت حاج قاسم در دل حامیان جریان حق قرار می‌گیرد و فردی که اهل تقوی باشد محبتش در دل اهل حق قرار می‌گیرد.

نوفرستی اظهار داشت: در مجموعه های نظامی سلسله مراتب وجود دارد و اگر بخواهیم فردی را دعوت کنیم باید سلسله مراتب رعایت شود اما بارها دیدیم که یک پایگاه بسیج به طور مستقیم حاج قاسم را دعوت می‌کرد و ایشان هم می ‌پذیرفتند و امروز علمای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی به این سردار رشید افتخار می کنند.

وی یادآور شد: صلابت، شجاعت و اقتدار در مقابل دشمن یکی از برجسته‌ترین صفات این سردار رشید اسلام است و اگر امام جامعه می فرمایند که من دیپلمات نبوده بلکه یک انقلابی‌ام، سردار سلیمانی هم یک چهره انقلابی در صحنه عمل است، اگر در لبنان و چند کشور عربی نتوانستند حتی 6 روز در برابر اسرائیل مقاومت کنند اما در جنگ 33 روزه، انقلاب اسلامی فرزندانی را پرورش داد که با تمام قدرت در برابر صهیونیست ها به میدان آمده و برای نخستین بار پشت صهیونیست‌ها را به خاک می مالد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: خود رزمندگان لبنان تصور نمی‌کردند که پیروز شوند تا اینکه شخص حاج قاسم و تعدادی از فرماندهان لبنانی به دیدار مقام معظم رهبری آمده و ایشان مژده پیروزی به آنها دادند و این پیروزی هم محقق شد.

نوفرستی گفت: دشمن در جنگ 33 روزه قصد اشراف بر این منطقه را داشت و بچه های لبنان زیبا درخشیدند و خود سیدحسن نصرالله بعد از جنگ 33 روزه می‌گوید که ما مدیون مقام معظم رهبری هستیم.

وی یادآور شد: در همان زمان در سیستان و بلوچستان شهید سلیمانی به همراه معاونش و شهید میرحسینی به روستاها و بین مردم می‌رفتند و  وقتی به بیرجند می آمدند به خانه شهید رحیمی و ناصری می رفتند.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد:آشنایی بنده با شهید حاج قاسم به زمان خدمتم در لشکر ثارالله در تیپ سلمان بر می‌گردد و در اجلاسیه‌های فرماندهان و مسوولان سپاه پاسداران وقتی مرا می دیدند به گرمی در آغوش می گرفتند  و به این دلیل از بنده خواسته شد که کار سخنرانی این نشست را انجام دهم.

نوفرستی افزود: سردار سلیمانی عشق به شهادت داشت و کسی که عاشق خدا شود خداوند هم او را دوست دارد، حاج قاسم از بچه‌های عشایر رابر کرمان است که در یادواره شهدای رابر در منطقه سکونت پدر بزرگوارشان میهمان اجلاسیه بود که چون دیرتر رسیدند برای دقایقی بنده سخنرانی کردم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.