امام جمعه گلپایگان گفت: جریان انقلابی باید در جامعه قوی و محکم در همه صحنه ها حضور داشته باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در گلپایگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گلپایگان، اظهار کرد: بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود که این از برکات انقلاب اسلامی است. پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه، به دستور امام راحل است. 
وی با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری ائمه جمعه در مرقد امام راحل، گفت: حضور در محضر مقام معظم رهبری و تجدید بیت با امام و ولی امر مسلمین از نقاط برجسته این همایش بود و برای ما نقشه راهی که مقام معظم رهبری گشودند، مهمترین دستاورد این همایش است.
امام جمعه گلپایگان ادامه داد: این اجلاس با حضور مسئولان عالی رتبه نظام برگزار شد. رئیس قوه قضائیه نسبت به اتفاقاتی که در مبارزه با فساد رقم می خورد و حرکت به سمت تحقق عدالت اجتماعی مطالب و سیاست های خود را اظهار کردند، همچنین دغدغه های ائمه جمعه نیز گفته شد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه به حفظ روحیه مردمی و فاصله نگرفتن ائمه جمعه از مردم تاکید داشتند و فرمودند موفقیت امام جمعه مردمی بودن آن است. همچنین تلاش در جهت تقویت معنویت و گسترش تقوا در جامعه از موارد دیگری بود که گفته شد.
کرامتی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: امید آفرینی به جامعه از رسالت های مهم ائمه جامعه است. البته منافاتی با تذکر و انتقاداتی که ائمه جمعه نسبت به سیاست گذاری ها یا رفتارهای مسئولان در سطوح مختلف دارد، ندارد. این انتقادها حرف دل و درد و دل مردم است و باید مطرح شود. البته انتقادها باید منصفانه، آگاهانه و همراه با ارایه راهکارهای مناسب و پرهیز از نکاتی که ایجاد یاس می کند، باشد.
وی در همین باره، خاطر نشان کرد: امام جمعه، امام جمعه همه مردم و سلیقه های سیاسی است، بنابراین همه گرایش های سیاسی باید با امام جمعه تعامل داشته و این تعامل دوسویه باشد، اما وظیفه امام جمعه در نظامی که آرمان های انقلابی دارد و رهبری فریاد کننده حرکت های انقلابی است و... حمایت قاطع و روشن از جریان های انقلابی در شهرستان است.
امام جمعه گلپایگان اضافه کرد: امام جمعه پدر معنوی همه جریان های سیاسی است، اما رسالتش تقویت بنیان ها، تفکر و گفتمان انقلابی است. جریان انقلابی باید در جامعه قوی و محکم در همه صحنه ها حضور داشته باشد.
کرامتی ادامه داد: گاهی برای اینکه فعالیت منِ امام جمعه را خنثی کنند، می گویند شما پدر مردم هستید و نباید موضع گیری های انتقادی داشته باشید، نباید به دولت نقد داشته باشید و یا اگر تخلفی آشکار خلاف موازین صریح رهبری و قانون اساسی صورت گرفته،حرفی بزنید.
وی افزود: پدر معنوی جامعه هستیم، اما خنثی و بی خاصیت نیستیم بلکه پدر معنوی با خاصیت و موثر هستیم که اگر جایی باید حرف و تذکری بدهیم، می دهیم و اگر جریانی را باید تقویت کنیم، می کنیم. اما یک اصل مهم را زیر نظر داریم و آن اینکه چتر حمایتی برای تمام تفکرات را داریم و حفظ وحدت و انسجام سرلوحه امور است. کدخبرنگار:۱۳۰۸۳

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.