به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر و به منظور تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدا، جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل با خانواده معظم شهید ورزشکار "اسماعیل اعلمی" دیدار کردند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی اردبیل ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و یاد و نام شهدای گرانقدر ایران اسلامی افزود: خانواده معظم شهدا و ایثارگران آبروی این مرز و بوم و مایه عزت و سرافرازی کشور در تمامی عرصه‌ها هستند. 
مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه قدردانی از زحمات و فداکاری خانواده شهیدان جزو وظایف شرعی، ملی و حداقل کاری است که می‌توان برای تجدید روحیه آن‌ها انجام داد، تصریح کرد: رزمندگان سلحشور کشورمان وعده الهی در قرآن که حق همیشه پیروز است  را در هشت سال دوران دفاع مقدس ثابت کردند. 
وی با اشاره به اینکه شهید اعلمی و 184 شهید ورزشکار، افتخار جامعه ورزش استان اردبیل هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با زحمات مردم به خصوص شهدا و خانواده‌های گرانقدر آنها پیروز شده و با فداکاری و تلاش آنان به بالندگی رسیده است. 
رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برای حفظ و صیانت از آرمان‌های آن ایجاد شده است یادآور شد: اولین مأموریت این نهاد انقلابی فعالیت در حوزه فرهنگی بود اما بعدا با تأکید مقام معظم رهبری وارد حوزه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی شد. 
اوچی اردبیلی اظهار کرد: این نهاد در تلاش است تا کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد تا آرمان‌های امام و اهداف شهدا برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران محقق گردد. 
در این دیدار پدر شهید اسماعیل اعلمی تصریح کرد: اسماعیل از همان کودکی بسیار رئوف و مهربان و همواره مقید به برپایی نماز اول وقت بود و همیشه در تداوم راه عزتمندانه امام حسین (ع) و ائمه اطهار (ع) تلاش می‌کرد. 
قدرت‌اله اعلمی با بیان اینکه پسرم با روحیه‌ای شکست‌ناپذیر و پهلوانانه در تمام مبارزات انقلابی همراه من و در پخش اعلامیه و شرکت در تظاهرات پیشگام بود. ادامه داد: فرزندم تمام دوران طلایی ورزش خود را رها کرد و برای دفاع از کشور و اسلام، در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت. 
 گفتنی است شهید ورزشکار اسماعیل اعلمی در تاریخ ۱۳۳۹ در اردبیل متولد شد و در عملیات والفجر ۴ در منطقه کله قندی کردستان عراق در ۱۱ آبان 13۶۲ به شهادت رسید. پیکر شهید اعلمی که در رشته ورزشی وزنه برداری فعالیت می‌کرد و با کسب مدال در مسابقات جوانان آسیا برای کشور ایران افتخار آفرینی کرده بود بر روی دستان عاشقان و شیفتگان شهید و شهادت تشییع و در گلزار شهدای آرامستان علی آباد به خاک سپرده شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.