به گزارش ایرنا ، سردار علی کارنما روز چهارشنبه در یادواره 130 شهید تیپ مهندسی رزمی خیبر جهاد کرمان و گردهمایی سنگر سازان بی سنگر جنوب شرق کشور افزود: شکی نیست در صورتی که توانایی تخصصی و آشنایی با علم روز اگر با عشق به منافع ملی کشور عجین شود می توان کشور را متحول کرد اما بخشی از مسئولان در منافع ملی کم آوردند و منافع شخصی را بر منفعت جمعی ترجیح دادند.
وی اظهار داشت: اتحاد و همبستگی ملی و توجه به ارزش ها باید از حالت شعار در سه قوه در بیاید و این اتحاد در ابعاد گسترده و بطور ملموس و عینی نمود پیدا کند.
رئیس هیات اُمنای کانون سنگرسازان بی سنگر استان کرمان گفت: بی توجهی به آینده کشور مثل زخمی چرکین در ابعاد متفاوت ریشه می زند و فسادهای گسترده را افزایش می دهد.
سردار کارنما با بیان اینکه از غارت منافع ملی باید جلوگیری شود و با افراد سودجو برخورد قاطع شود ، افزود: در این برهه حساس کشور باید اتحاد و همبستگی بین تمامی احزاب و گروه های سیاسی شکل گیرد و افراد فاسد را طرد کرد.
وی با تاکید بر اینکه هرگز شهدا را فراموش نخواهیم کرد و شهدا نرفتند که منابع دست افرادی سودجو بیفتد ، افزود: امروز یک عمود و محور بسیار مهم به نام رهبری داریم و اگر آسیبی به آن وارد شود موجب هرج و مرج در کشور می شود و با درایت معظم له می توان از تمامی مشکلات کشور عبور کرد.
رئیس هیات اُمنای کانون سنگرسازان بی سنگر استان کرمان افزود: یکی از بزرگترین هنرها، انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جوان است و بسیاری از جوانان که جذب گروهک های تروریستی و معاند می شوند هیچ اطلاعی از دفاع مقدس و مقام معظم رهبری ندارند.
وی ادامه داد: ایثارگری های دوران دفاع مقدس باید به نسل کنونی منتقل شود و در این زمینه وظیفه سنگینی برعهده ما است.
سردار کارنما با اشاره به اینکه هرسال باید یاد و خاطره شهدای جهادگر و هم رزمان دفاع مقدس را زنده نگهداریم تصریح کرد: امروز سپاه، ارتش صاحب جایگاه است و تیپ مهندسی جنگ امروز جایگاه رسمی ندارد و تحت پوشش کانون سنگرسازان، جهاد نصر و جهاد کشاورزی است.
وی با بیان اینکه پل خیبر به عنوان یکی از بهترین ابتکارات ارتش های جهان توسط جهاد سازندگی ایران ساخته شد گفت: نخستین موشک و بسیاری اقدامات مهندسی قبل، حین و پس از عملیات های دفاع مقدس هم توسط جهاد سازندگی ساخته شد.
رئیس هیات اُمنای کانون سنگرسازان بی سنگر استان کرمان افزود: 130 شهید و بیش از یکهزار جانباز و رزمنده و 14 آزاده در سالهای دفاع مقدس توسط تیپ مهندسی کرمان به کشور تقدیم شد.
وی بیان کرد: رزمندگان دفاع مقدس با ایثار و شهادت در معنا سیر می کردند و هرگز آلوده دنیا نشدند و در آن مقطع زمانی هیچ کس به دنبال خواسته های دنیوی نبود.
سردار کارنما ابراز کرد: نتوانستیم از نیروهای آماده و خلاق دفاع مقدس در جهت توسعه کشور بهره مند شویم و جهاد سازندگی به عنوان یک توانایی عظیم را منحل و در حقیقت رها کردیم.
همچنین در حاشیه این همایش 2 تن از شهدای گمنام دفاع مقدس با حضور رزمندگان، جهادگران و ایثارگران دفاع مقدس تشییع شدند.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.