سرهنگ غلامرضا زاهدی پور روز دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی که به ریاست رییس کل دادگستری استان برگزار شد، افزود: پیوست‌های حفاظتی در حوزه ساخت و سازها به شهرداری ابلاغ شده است.

رییس پلیس پیشگیری استان خراسان جنوبی ادامه داد: در سه ماه گذشته با تعریف سهم دستگاه‌ها در حوزه پیشگیری و اقدامات ویژه‌ای که صورت گرفت شاهد کاهش آمار سرقت‌ها هستیم هرچند از ابتدای سال تاکنون افزایش سرقت در آمارها مشهود است.

وی با بیان اینکه وضعیت سرقت در خراسان جنوبی پایین‌تر از نرم کشوری است تصریح کرد: میانگین افزایش نرم سرقت در کشور ۱۵ و در خراسان جنوبی بین هشت و ۱۰ درصد متغیر است.

زاهدی پور با بیان اینکه در سرقت‌های عمومی شاهد کاهش ۳۳ درصدی در استان هستیم گفت: برابر قانون تمامی دستگاه‌ها و ادارات باید دارای یگان حفاظتی باشند تا پلیس در موارد خاصی همچون وقایع اخیر به وظایف عمومی خود بپردازد و دستگاه‌ها باید برای وضعیت عادی و امنیتی طرح حفاظتی داشته باشند.

وی افزود: در زمینه سرقت جایگاه ۳۲ کشور را داریم و در ارتباط با سرقت به عنف رتبه ۳۱، قتل رتبه ۳۲، نزاع و درگیری با هشت درصد افزایش در امسال رتبه ۳۲ از آن خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه سرقت، نزاع و درگیری و تصادفات روند افزایشی در خراسان جنوبی داشته‌اند، اظهار داشت: در ارتباط با کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته هم ۲۱ درصد افزایش را شاهد هستیم.

اجرای طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه خراسان جنوبی

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: با توجه به اهمیت توانمندسازی دانش‌آموزان در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، طرح نماد امسال در ۲۶۰ مدرسه استان اجرایی می‌شود.

حسن تهامی افزود: نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش و توانمندسازی اجتماعی دانش آموزان در مقابل رفتارها و آسیب‌های پر خطر است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ اعتباری به این طرح اختصاص نیافته که امیدواریم با تامین اعتبار بتوانیم طرح نماد را در مدارس دیگر استان هم به صورت میز خدمت برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: افزایش آگاهی دانش آموزان و مسئولیت‌پذیری آنها، مداخله منظم، همکاری با سازمان‌های مختلف از مهمترین نقاط مثبت طرح نماد و عدم آگاهی نهادها، و کمبود منابع مالی و انسانی از نقاط ضعف این طرح است.

رییس اداره مراقبت از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح سعی داریم ۲۳ هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند و برای تحقق این مهم هزار و ۲۰۰ همکار فرهنگی آموزش می‌بینند.

وی با بیان اینکه ۱۸ هزار و ۲۲۰ دانش‌آموز از ۶۳ هزار دانش آموز شهر بیرجند در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند گفت: یک هزار و ۲۹۳ دانش‌آموز از پدر یتیم و ۵۴۷ نفر از مادر یتیم، یک هزار و ۴۰۹ دانش‌آموز فرزند متارکه و ۵۹۱ دانش‌آموز با والدین زندانی، هزار و چهار نفر با سرپرست مریض و ۹۱۲ نفر درگیر انواع بیماری و ۴۳۷ دانش آموز با سایرین زندگی می‌کنند.

تهامی یادآور شد: این تعداد بخشی از دانش‌آموزان استان هستند که به قطع این وضعیت در دیگر شهرستان‌ها هم وجود دارد.

۱۷۶ هزار دانش‌آموز در خراسان جنوبی تحصیل می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.