مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر تنها 15 درصد اشخاص حقوقی و شرکت‌های استان نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 97 خود اقدام کرده‌اند و تاکنون در این بخش خراسان جنوبی جزء استان‌های آخر در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی بوده است.

مهدی نباتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی درخصوص آمار اظهارنامه‌های اشخاص حقوقی در تیرماه سال جاری گفت: در حال حاضر تنها 15 درصد اشخاص حقوقی و شرکت‌های استان نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 97 خود اقدام کرده‌اند و تاکنون در این بخش خراسان جنوبی جزء استان‌های آخر در ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی بوده است.

وی در خصوص سهم درآمدهای مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها در مقایسه با حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی استان، گفت: برابر آمارهای سال گذشته، حدود 21 درصد سهم درآمدهای مالیاتی استان از محل مالیات اشخاص حقوقی و بیش از 24 درصد سهم درآمدهای مالیاتی استان از محل مالیات حقوق کارکنان بخش دولتی و خصوصی بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی ادامه داد: 31 تیرماه جاری، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و شرکت‌ها بوده و شرط برخورداری اشخاص حقوقی از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های پیش بینی شده در قانون ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر و ارائه دفاتر و اسناد لازم است.

نباتی اظهار کرد: احتمالاً یکی از دلایل اصلی عدم ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقوقی تکمیل نبودن دفاتر و اسناد قانونی لازم در این خصوص است، لذا با توجه به وضعیت اقتصادی استان و همچنین دغدغه این اداره کل در ارائه خدمات مطلوب به فعالان اقتصادی به خصوصا در بخش اعطای مشوق‌ها و معافیت‌ها در چارچوب قوانین و مقررات، از اشخاص حقوقی و صاحبان شرکت‌های استان درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به تکمیل و ارائه اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی خود از طریق  سامانه www.tax.gov.ir  اقدام  کرده و این امر مهم را به روزهای پایانی تیرماه موکول نکنند.

وی یادآور شد: اداره کل امور مالیاتی استان روز پنجشنبه، 27 تیرماه لغایت 31 تیرماه سال جاری در دو نوبت صبح و عصر و روز جمعه،  28 تیرماه تا ساعت 14 آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مؤدیان مالیاتی است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.