محمدصادق معتمدیان روز جمعه در همایش توجیهی آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از چالش‌های پیش روی ما در چند ماه آینده تشدید فشارهای اقتصادی از سوی غربی‌ها است و یکی از اهداف استکبار جهانی این است که بین مردم و نظام شکاف ایجاد کند و مردم را مقابل نظام قرار دهد.

وی گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف خود در کشور و منطقه به دنبال پروژه ناامن سازی هستند.

وی اظهار داشت: دشمنان در قالب پروژه ناامن سازی در چند مدت اخیر به بهانه افزایش نرخ بنزین، اغتشاش ایجاد کردند که در ۴۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌ است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: میزان تخریب‌هایی که در این مدت انجام گرفت حتی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی انجام نگرفت  و آشوبگران ۷۰۰ بانک و صدها خودرو را به آتش کشیدند و تعدادی از سربازان خدمت و امنیت کشور را شهید و مجروح کردند.

وی بیان کرد: فشارهای اقتصادی وارده به مردم زمینه کاهش مشارکت آنان را فراهم می‌کند پس ما در شرایط خاص و پیچیده‌ای قرار داریم که به نفع دشمنان است.

معتمدیان گفت: افراد و گروهک‌هایی که در فضای مجازی با تشکیل صدها گروه با افکار و مخابره رویدادهای غیرواقعی علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کردند، امروز برای توطئه علیه نظام در کنار هم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: پمپاژ یاس و ناامیدی میان مردم برای ایجاد نارضایتی یکی از برنامه‌های دشمنان، منافقین و اپوزیسیون است که از طریق فضای مجازی و با حمایت کشورهای غربی و مرتجعین منطقه دنبال می‌کنند و نقش گروهک‌های ضدانقلاب، منافقین و نقش جریان سلطه طلب در اغتشاشات اخیر مشخص بود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه امروز در شرایط خاصی قرار داریم و نیازمند همدلی، انسجام و تعاون بین بخش‌های مختلف نظام هستیم گفت: در انتخابات پیش رو نیز باید با همدلی و تعامل همه بخش‌ها کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان همواره تلاش می‌کنند سلامت انتخابات را تحت الشعاع قرار دهند بیان کرد: ما می‌توانیم با تعاون و هماهنگی با هیات‌های نظارت بر انتخابات این موضوع را به درستی در سطح استان مدیریت کنیم که باید مسئله‌هایی که احتمال تشکیک در انتخابات را دارد، پیش بینی، مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص امکانات دولتی در دوره‌های مختلف در استان‌ها تخلف صورت می‌گیرد که در این دوره با نظارت کامل اجازه سوء‌استفاده از امکانات دولتی را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه ورود افراد غیرمسئول را به انتخابات داد گفت: ناظران و مجریان انتخابات اجازه ورود به انتخابات را ندارند و آن بخشی که مربوط به ما است نظارت‌ها را افزایش خواهیم داد و اجازه نخواهیم داد مجریان انتخابات له یا علیه کاندیدایی فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که با آرامش کامل و امنیت، فضای انتخابات استان را مدیریت کنیم و در این راستا نباید اجازه داده شود کسانی که به عنوان سخنران در مراسم مختلف دعوت می‌شوند از افرادی باشند که تنش ایجاد می‌کنند و در دانشگاه‌ها هم متولیان امر دقت لازم را داشته باشند.

معتمدیان گفت: در زمان انتخابات شاهد وعده‌های انتخاباتی از سوی برخی نامزدها هستیم که چالش‌هایی را برای منطقه به وجود می‌آورد و گزارش‌های متعددی از برخی نامزدهای احتمالی در انتخابات داریم که بین مردم به دنبال القای تقسیمات کشوری هستند که موجب ایجاد تنش می‌شود.

وی بیان کرد: هیات‌های نظارت بر انتخابات با نظارت کامل مانع از ایجاد فضای تخریبی و توزیع نشریه و شبنامه در حوزه‌های مختلف انتخابات شوند.

استاندار خراسان جنوبی چهار مولفه در برگزاری انتخابات را حضور حداکثری، رقابت، امنیت انتخابات و سلامت انتخابات عنوان کرد و گفت: ما از افزایش و تشدید نظارت بر انتخابات استقبال می‌کنیم چرا که این امر هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌ها حضور حداکثری مردم در انتخابات است که خوشبختانه در ۴۰ انتخابات گذشته مشارکت مردم در انتخابات خوب بوده‌ است.

معتمدیان اظهار داشت: در سطح استان از نظر مشارکت مردم نگران نیستیم و حضور مردم ولایتمدار استان در انتخابات سالیان گذشته بی‌نظیر بوده‌ است و مردم خراسان جنوبی علیرغم تمام مشکلات پای انقلاب و دفاع از ارزش‌های نظام در صحنه‌های مختلف ایستاده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا مشارکت مردم افزایش یابد گفت: تقویت ابعاد رقابت پذیری در افزایش مشارکت مردم تاثیرگذار است.

وی همراهی و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را در تضمین سلامت و مشارکت حداکثری تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: باید جلسات هماهنگی بین ستادهای انتخابات و هیات‌های نظارت افزایش پیدا کند تا با تلاش‌های صورت گرفته مانع از ورود افراد ناصالح و افرادی که اعتقادی به نظام اسلامی ندارند، به مجلس شورای اسلامی شویم.

معتمدیان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی مراحل مختلف برگزاری انتخابات از ماه‌ها قبل در استان آغاز شده است گفت: مراحل اجرایی کار از ۱۰ آذر ماه همزمان با ثبت نام نامزدها شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: در چند ماه گذشته همایش ملی و استانی برگزار شده و آموزش‌ها و توجیهات لازم را برای دست اندرکاران انتخابات داشته‌ایم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در برگزاری جلسات مختلف بر اجرای قانون و قانون‌مداری تاکید کرده‌ایم و با تعامل و همکاری یک الگویی از تعامل و همکاری حداکثری را در سطح کشور ارائه خواهیم داد.

وی گفت: در این راستا آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها را در مناطق مختلف جمع آوری کردیم تا این چالش‌ها را با برنامه‌ریزی کامل مدیریت کنیم و در زمان انتخابات هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته‌باشیم.

معتمدیان افزود: با تدوین طرح جامع امنیت انتخابات اشراف اطلاعاتی و امنیتی خودمان را افزایش خواهیم داد و آسیب‌ها در گذشته و چالش‌های پیش رو در این طرح دیده شده تا بتوانیم اوضاع انتخابات را به خوبی مدیریت کنیم.

او گفت: در ۱۱ استان کشور انتخابات تمام الکترونیک برگزار می‌شود که خراسان جنوبی نیز جزو این استان‌ها است، البته برگزاری این نوع انتخابات مشروط به نظر نهایی شورای نگهبان است که ما در خراسان جنوبی آمادگی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک را داریم.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و چهار حوزه انتخابیه دارد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.