رئیس اتحادیه صنف خدمات الکترونیک، سیستم‌های حفاظتی، ایمنی و آسان‌بر مشهد روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۵۰۰ شرکت در زمینه تولید، توزیع و نصب تجهیزات و فناوریهای حفاظتی، امنیتی، امداد و نجات، ایمنی و آتش نشانی در سطح این کلانشهر فعالیت دارند.

سید محسن خاوری هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بخش زیادی از مواد اولیه و قطعات مورد نیاز برای تولید سیستمهای حفاظتی از داخل کشور قابل تامین است با این حال ایران نیز مثل کشورهای قدرتمند دیگر در اقتصاد قادر به تامین صفر تا ۱۰۰ مواد اولیه و قطعات در زمینه سیستمهای حفاظتی نبوده و بخشی از آن را وارد می کند.

وی ادامه داد: عمده شرکتهای تولیدی سیستمهای حفاظتی در مشهد صادرات محلی دارند به این معنا که تجار کشورهای دیگر با حضور در این شهر سیستم های حفاظتی مورد نیاز خود را از این شهر تامین می کنند.

نایب رئیس دوم اتاق اصناف مشهد گفت: تنها یک شرکت در مشهد محصولات تولیدی خود در زمینه سیستمهای حفاظتی را به کشورهای دیگر صادر کرده و از این طریق برای ایران ارزآوری داشته است.

خاوری هاشمی افزود: تا ۱۵ سال قبل سیستمهای حفاظتی در سبد تجملات مردم قرار داشت و تنها ۳۰ شرکت در زمینه تولید و توزیع این سیستمها در مشهد فعالیت داشتند اما به مرور این تولیدات در سبد خرید مردم قرار گرفت و امروز آنها به جزء لاینفک سبد مایحتاج مردم تبدیل شده اند.

وی ادامه داد: امروزه مردم همان طور که به اهمیت بیمه برای تضمین جان و مال خود پی برده اند استفاده از تجهیزات و سیستم های ایمنی و حفاظتی در منزل و محل کار خود را برای حفظ جان و مالشان ضروری می‌دانند.

رئیس اتحادیه صنف خدمات الکترونیک، سیستم‌های حفاظتی، ایمنی و آسان‌بر مشهد گفت: هم اینک نصب سیستم های حفاظتی و تجهیزات ایمنی برای دستگاه‌های اجرایی و نهادها الزام قانونی دارد و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک استفاده از این سیستمها در همه اماکن اجباری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.