عظیم چوپان روز شنبه در نشست خبری افزود: افزود: همچنین با بررسی های صورت گرفته، ساختمان پنج دستگاه اجرایی و پاساژ تربت حیدریه نیز که از مراکز تجمعی شهروندان  محسوب می شوند فاقد ایمنی لازم هستند.
وی با بیان این که وسعت این فقدان ایمنی از نبود کپسول اطفای حریق در منازل گرفته تا نادیده گرفته شدن اصول مهندسی در ساخت سازها را شامل می شود ادامه داد: متاسفانه ساختمان آتش نشانی تربت حیدریه نیز فاقد ایمنی لازم است و نیاز به امداد و مرمت دارد.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه گفت: برخی انبوه سازان عمده دلیل برای رعایت نکردن اصول ایمنی و استقرار تاسیسات اعلام اطفای حریق در بناها را مقرون به صرفه نبودن اعلام کرده اند و از این حیث یک برنامه آموزشی خانه به خانه برای شهروندان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حال اجراست تا شهروندان  با حداقل های رعایت اصول ایمنی آشنا شوند.

چوپان به نبود نردبان هیدرولیکی برای مهار حریق در ارتفاعات بیش از سه طبقه در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای تهیه این نردبان ۳۲ متری به اعتباری معادل ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیارد ریال که معادل ۲۵ درصد بودجه شهرداری تربت حیدریه است نیازمندیم.
وی با بیان این که مشکل ما تنها با تهیه نردبان هیدرولیکی رفع نمی شود ادامه داد: برخی معابر تربت حیدریه به شکلی است که حتی اگر این نردبان هم موجود باشد خودروی حمل آن قادر به عبور از همه معابر نیست و در صورت بروز حریق، شاهد بروز خسارات و تلفات سنگین خواهیم بود و بر همین اساس با هدف جلوگیری از بروز مشکل، تمرکز ما بیشتر روی آموزش خانه به خانه شهروندان است.

او اضافه کرد: ظرف یک سال اخیر علاوه بر امدادرسانی به شهرهای اطراف، تاکنون هزار و ۲۷۶ فقره عملیات امداد و نجات و هزار و ۳۸۱ مورد بازدید برای تاییدیه ایمنی به منظور صدور پایان کار ساختمان، مراکز تجاری، آشپزخانه ها و تالارهای پذیرایی توسط آتش نشانی تربت حیدریه صورت گرفته است.
تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

۷۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.