فرودگاه یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی در مرکز استان سمنان با بی‌مهری مسئولان در دهه‌های گذشته مغفول مانده بود و با تلاش و پیگیری دولت تدبیر و امید و آغاز فعالیت پروازهای سمنان- مشهد اکنون ایده‌پردازی‌های کلان برای توسعه استان با بهره‌برداری از این ناوگان ارتباطی در اولویت قرار گرفته است.

فرودگاه سمنان با تلاش مسئولان استان سمنان به ابزاری کارآمد برای رونق اقتصادی و توسعه تبدیل شده است که با بررسی و رفع مشکلات زیرساختی می‌توان برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه از آن بهره برد.

توسعه فرودگاه سمنان با برخورداری استان از ۲ هزار و ۲۰ واحد صنعتی، ۱۹۸ هزار هکتار عرصه کشاورزی و هزاران آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری می‌تواند ظرفیت‌های اشتغال زا در منطقه را فراهم کند.
به گفته کارشناسان ۹۰ درصد پروازهای کل کشور در ۱۰ فرودگاه انجام می‌شود و باقی فرودگاه‌ها که اعتبار زیادی برای احداث آن‌ها هزینه شده است، نقش بسیار ناچیزی در این بخش دارند، اما توسعه خطوط پروازی فرودگاه سمنان به دلیل نزدیکی به فرودگاه‌های پایتخت و هزاران واحد تولیدی و صنعتی ظرفیت مهم برای توسعه کشور است.

مرزهوایی فرودگاه سمنان پیگیری شود

مدیر فرودگاه سمنان گفت: تعیین مرز هوایی برای فرودگاه مرکز استان از سوی مسئولان استانداری سمنان پیگیری شود.

حسین شجاعی افزود: اقشار مردم در مرکز استان سمنان خواستار تعیین مرز هوایی و اعزام زائران از فرودگاه سمنان به عتبات عالیات هستند و به یقین با تصویب و اجرای این طرح، روند توسعه در استان شتاب می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان با توجه به درخواست‌های مستمر اقشار مردم رایزنی‌های لازم را برای تعیین مرز هوایی فرودگاه سمنان انجام دهند.

مدیر فرودگاه سمنان ادامه داد: استقبال مردم استان سمنان از پروازهای داخلی از فرودگاه سمنان به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و برعکس در هفته‌های گذشته مطلوب بوده است.

شجاعی تصریح کرد: به طور متوسط بیش از ۶۰ درصد از صندلی هواپیمای در نظر گرفته شده فرودگاه سمنان در سفر به مشهد مقدس تکمیل می شود و مردم استقبال گرم و خوبی از ناوگان هوایی در مرکز استان دارند.

مدیر فرودگاه سمنان اضافه کرد: تکمیل زیرساخت‌ها در فرودگاه سمنان با پیگیری و تلاش مسئولان مربوط در دست اقدام است و توفقگاه خودرو این فرودگاه با ۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت و تکمیل است.

فرودگاه و راه‌آهن مکمل یکدیگر در خدمات‌رسانی

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) با اشاره به راه اندازی فرودگاه در مرکز استان سمنان، گفت: ناوگان‌های عمومی رقیب یکدیگر برای جا به جایی مسافر نیستند و باید از این ظرفیت‌های توسعه‌ای برای رونق کسب و کار در استان بهره برد.

وی تصریح کرد: به طور حتم راه اندازی فرودگاه سمنان تکمیل کننده رسالت راه آهن در استان سمنان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به هموطنان خواهد بود.

مدیرکل راه آهن شمال شرق (۱) افزود: اقدام‌های دولت برای رفع مشکلات زیرساختی در سال‌های گذشته در استان سمنان ارزشمند و کاربردی بوده است.

نقش مهم فرودگاه در توسعه سمنان

فرماندار سمنان گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه با رویکرد حمایت از تداوم پروازهای فرودگاه سمنان در اختیار افراد متقاضی سفر از فرودگاه سمنان پرداخت می‌شود.

سید عباس دانایی افزود: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور حمایت از رونق فرودگاه سمنان و استقبال مردم از پروازها برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار سمنان ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بانک ملی هماهنگ شده است.

وی تصریح کرد: هماهنگی با روسای دانشگاه‌ها، کمیته رفاه دستگاه اجرایی و مدیران اجرایی استان سمنان به منظور استفاده از فرودگاه سمنان انجام شده و بر اساس برنامه‌ریزی ها، اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بلیت هواپیما خریداری کنند و بهای بلیت  از حقوقشان کسر شود.

فرماندار سمنان اضافه کرد: فرودگاه نقشی مهم در توسعه استان و شهر دارد و تداوم و افزایش پرواز از فرودگاه سمنان منوط به توسعه و استقبال مردم از پرواز و خرید بلیت است.

پیگیری پرواز از سمنان به نقاط مختلف کشور

فرماندار سمنان خاطرنشان کرد: پرواز از فرودگاه شهر سمنان به مقصد کیش و عسلویه، در صورت استقبال و درخواست مردم، برقرار می‌شود و در صورتی که پروازهای داخلی مورد حمایت مردم قرار بگیرد، با تکمیل توقفگاه خودرو در فرودگاه سمنان تا پایان امسال، در مرحله بعدی برقراری پرواز بین‌المللی برنامه‌ریزی‌ می‌شود.

دانایی ادامه داد: در صورت استقبال بعد از این مرحله، شرایط پرواز بین المللی نیز فراهم می‌شود از جمله پرواز به مقصد عتبات عالیات از سال آینده جزو برنامه‌ریزی‌ها است.

فرماندار سمنان بیان کرد: توفقگاه فرودگاه سمنان تا پایان امسال تکمیل می‌شود که تکمیل ترمینال مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی به منظور برقراری پروازهای بین المللی است.

وی با اشاره به آغاز دوره ۶ ماهه پروازها از فرودگاه سمنان به مشهد، ادامه داد: روزانه حدود ۲۰۰ مسافر از خطوط ریلی از سمنان به مقصد مشهد مقدس سفر می‌کنند که این تعداد جابه‌جایی مسافر در روز قابل توجه، چشمگیر و توجیهی برای برقراری  پرواز از فرودگاه سمنان است.

وی تصریح کرد: بعضی از مسافران قطار سمنان به مقصد مشهد به دلیل مسایل کاری دائم در رفت و آمد هستند و به دلیل کوتاهی، تسهیل و تسریع در مسیر سفر، استقبال خوبی از پرواز هوایی قابل انتظار است. 

مردم از فرودگاه سمنان حمایت کنند

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرط تداوم پروازهای فرودگاه سمنان حمایت مردم از پروازها است که در این صورت مقصدهای دیگر و پروازهای بیشتر قابل برنامه‌ریزی است.

احمد همتی افزود: راه‌اندازی فرودگاه سمنان ظرفیتی برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف است.

وی ادامه داد: مردم در شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، سرخه، دامغان و گرمسار با استقبال از پرواز کمک کننده در افزایش پروازها، توسعه فرودگاه سمنان و دریافت مجوز پروازهای بین المللی هستند.

ورود فرودگاه سمنان به دالان هوایی جهان نیازمند عزم ملی

مدیر فرودگاه سمنان گفت: ورود فرودگاه سمنان به دالان هوایی جهان نیازمند عزم ملی و پیگیری های مستمر است.

حسین شجاعی افزود: با تکمیل فرایند اجرای طرح های توسعه ای و اعطای مجوز مرز هوایی به فرودگاه مرکز استان، توسعه کسب و کار در سمنان رونق بیشتری می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: توسعه فرودگاه در کنار ظرفیت های دانشگاهی، خدمات درمانی و صنعتی توسعه اقتصادی در استان سمنان را هموارتر می کند.
مدیر فرودگاه سمنان با بیان این که یکی از امتیازهای سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در سمنان فرودگاه است، ادامه داد: در چند روز گذشته وجود فرودگاه در مرکز استان زمینه انعقاد یک تفاهم نامه سرمایه گذاری را فراهم کرد.
شجاعی اضافه کرد: توسعه فرودگاه سمنان بر اساس زمان بندی و برنامه ریزی های انجام شده روند طبیعی را طی کرده و وجود این ظرفیت در کوتاه مدت به کاهش آمار بیکاری در استان کمک شایانی می کند.

چهاردهم آبان ۹۸، اولین پرواز هواپیمای مسافربری از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد که اولین پرواز از دوره ۶ ماهه در این مسیر است. 

پرواز از سمنان به سمت مشهد ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه در روزهای سه‌شنبه و جمعه برقرار است و بهای بلیت تصویب شده در شهر سمنان به ازای هریک نفر سه میلیون و ۵۸۰ هزار ریال و برای افراد زیر ۱۲ سال نیم‌بها است.

هواپیمای در نظر گرفته شده برای پروازهای سمنان به مشهد از نوع Atr ۷۲ با ظرفیت ۶۵ نفر است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.