سعید برقی روز سه‌شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان بیرجند افزود: ابتدای انقلاب، ۳۰ درصد جمعیت کشور شهری و ۷۰ درصد روستایی بودند اما امروز این نسبت عکس شده است چون اشتغال پایدار را در روستا ایجاد نکردیم هرچند جاده، برق و گاز را برده‌ایم اما تنها شغل پایدار موجب ماندگاری جمعیت در روستا می‌شود.

وی اظهار داشت: اینکه در نشست‌ها فقط دور هم بنشینیم و هیچ خروجی هم نداشته باشد، بهتر است در محل کار خود بمانیم و جواب مردم را بدهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند اضافه کرد: بعضی نشست‌ها صرفا به ارائه بیلان کاری محدود شده و این مناسب نیست امروز باید با مشاوره با نخبگان یک نسخه مناسب پیچیده تا یک گام به جلو رفته باشیم، نسخه‌هایی باید صادر کنیم که درمان دردهای مردم را سرعت بخشد.

وی یادآور شد: امروز مشکلات زیادی دامن‌گیر ما است و در بحث مصرف مواد مخدر به سن اطفال و کودکان رسیده‌ایم و در کیفیت مصرف آن هم تنوع زیادی وجود دارد که موجب تاسف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند بیان کرد: کارهای خوبی هم انجام شده است اما بعضی معضلات به قدری بزرگ است که نیاز به همت اساسی دارد، ما حقوق دولت را می‌گیریم تا مدیریت، تدبیر و انگیزه مضاعف داشته باشیم.

برقی گفت: خیلی از تسهیلات به هیچ عنوان مدیریت شده نیست و فرد بدون اینکه مشاوره و راهنمایی شود در منجلاب بازپرداخت اقساط آن می‌ماند چون ما کیفی عمل نکردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند بیان کرد: همه دستگاه‌های مربوط باید با یک هم‌افزایی دست به‌دست هم دهند و در کنار هم باشند تا گره‌ها باز شود و گامی به جلو داشته باشیم و داشتن انگیزه در توزیع اعتبارات برای دستگاه‌ها رصد می‌شود و در ارزشیابی مدیران نیز پای کار هستیم.

برقی گفت: گاهی اوقات مدیران موفق را به استادکاری تشبیه می‌کنم که جعبه ابزارش را چند بار بررسی می‌کند و یک مدیر موفق هم باید با رعایت قوانین و مقررات این خلاقیت را داشته باشد و منعطف باشد و بتواندهم قانون را رعایت کرده و هم مشکل را رفع کند.

وی افزود: ما با هم‌افزایی و همکاری و وحدت می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم و در  نشست‌ها باید خود را موظف بدانیم که با اجماع نسخه‌ای را برای رفع مشکلات مردم بپیچیم تا با توجه به مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی که در کشور حاکم است بر اساس مسئولیتی که بر دوش داریم مشکلات را رفع کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند اظهار داشت: آنچه در یک بازه زمانی از دستگاهی درخواست می‌شود برای این است که بتوانیم جذب اعتبار بهتری داشته باشیم و بهترین روش را در حوزه استحفاظی خود انتخاب کنیم لذا باید نتیجه آنرا پس از انجام کار میدانی در نشست بعدی ارائه دهیم.

وی یادآور شد: بحث جوانان مهم است و اگر دوستان دانشگاهی در یک فضای دوستانه در این نشست‌ها شرکت کنند و مشاوره دهند بسیاری از گره‌ها باز می‌شود.

برقی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری فلسفه وجودی مسئولان خدمت به مردم است و روح همه قوانین و مقررات برای انتفاع مردم است و اگر منابع انسانی و مدیران با انگیزه پای کار باشند، مشکلی هم در کشور ایجاد نمی‌شود.

۷۵۵۹ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.