بهروز شهابی‌زاد روز سه شنبه در نشست هماهنگی همایش روز روستا و برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان شهرستان افزود:  همایش روز روستا فرصت مغتنمی برای منعکس شدن فعالیت‌های این قشر است.

وی اضافه کرد:‌ این همایش فرصتی است که به واقعیت‌ها و مشکلاتی که روستائیان با آن مواجه‌اند آشنا شد.

فرماندار اردکان تصریح کرد: روستایی محیط اطراف خود را از هر لحاظ می‌شناسد و می‌تواند به خوبی محصولات سالم و ظرفیت‌ها را عنوان کند.

 شهابی زاد در ادامه، خبر از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان در آستانه روز روستا داد و اظهارداشت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی استعدادها و ظرفیت‌های متنوع روستایی است که می‌تواند یکی از کارآمدترین ابزارها به منظور توسعه روستاها باشد.
وی با بیان اینکه روستائیان با ارائه توانمندی‌های خود زمینه را برای عرضه محصولات و تولیدات و تجاری سازی فراهم می‌کنند، افزود: این نمایشگاه فرصتی برای گام برداشتن در راه اقتصاد پویا و مقاوم در جامعه روستایی است.
فرماندار اردکان با بیان اینکه بازدید کنندگان با استعدادها، قابلیت‌های موجود در مناطق روستایی نظیر صنایع دستی ،معرفی جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و طبیعی و حتی دارایی‌های معنوی و فیزیکی منطقه آشنا می‌شوند.
شهابی‌زادتصریح کرد:‌ ایجاد تقاضاهای جدید و شناسایی بازارهای مصرف برای خرید محصولات و تولید این مناطق و تقویت روحیه خودباوری و توانمندی در جامعه روستایی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان هم با بیان اینکه  همایش روستا با همکاری فرمانداری،‌ دهیاران و شوراهای روستایی، بخشداری‌ها و ... به عنوان نهادهای مردمی و محلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: آن‌ها می‌توانند با سیاست‌گذاری، مدیریت و اجرای برنامه‌های مختلف آموزشی، توسعه زیرساخت‌های لازم، کمک به جذب منابع مالی به ویژه تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و استفاده و تبیین ظرفیت تعاونی‌ها در توسعه کارآفرینی و عدم مهاجرت به شهرها نقش اساسی ایفا کنند و زمینه را برای توسعه اشتغال و کارآفرینی روستانیان فرااهم آورند.
رقیه کرمانیان، عدم رسیدگی به مشکلات روستائیان را عامل جدی مهاجرت‌ها اعلام کرد و گفت: این مهم موجب ایجاد آسیب‌های اجتماعی، تورم و رونق مشاغل کاذب می‌شود.

وی با اشاره به این‌که دولت توجه ویژه‌ای به روستاها دارد، تأکید کرد: دولت نسبت به توسعه و رونق اشتغال روستایی اهتمام ویژه‌ای داشته است.

شهرستان اردکان دارای سه شهر شامل اردکان، احمدآباد و عقدا و سه بخش شامل بخش‌های خرانق، مرکزی و عقداست.

در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر در ۲۹ روستای اردکان ساکن هستند.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر غربی یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.