همچنین در آیین مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و جمعی از نمایندگان و مسئولان استان خراسان جنوبی حضور دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین افتتاح این طرح گفت: عملیات راه آهن بیرجند - یونسی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال آماده اجرا است.  

مهدی جعفری افزود: پروژه احداث راه آهن زاهدان - بیرجند و اتصال به راه آهن بافق – مشهد یک پروژه مهم و راهبردی است.  

وی اظهار داشت: این پروژه به طول ۹۰۱ کیلومتر از زاهدان شروع و در حد فاصل شهر زاهدان- سه راهی دشتک و عبور در امتداد بزرگراه زاهدان- زابل به شهر زابل و نقطه صفر مرزی میلک می‌رسد.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: کریدور مزبور در امتداد خود پس از عبور از سمت شرق شهر نهبندان و غرب شهر سربیشه با عبور از سمت شرق بیرجند و غرب قاین در ایستگاه یونسی به راه آهن بافق مشهد متصل می‌شود.  

وی تعداد ایستگاه های پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۳۸ ایستگاه عنوان کرد و افزود: قطعه یک مشهد - زاهدان حد فاصل ایستگاه یونسی تا ایستگاه گناباد به طول پنج کیلومتر با مبلغ قرارداد ۵۴۲ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال انجام است.  

جعفری گفت: قطعه اجرایی شماره چهار در بخش زاهدان - زابل منطقه تاسوکی به طول ۶۷ کیلومتر با مبلغ پیمان هزار و ۲۰ میلیارد ریال در مرحله شروع عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه است.  

وی اظهار داشت: قطعه اجرایی شماره ۱۶ در بخش بیرجند- یونسی به طول ۳۲ کیلومتر و با مبلغ ۸۹۲ میلیارد ریال در مرحله تجهیز کارگاه بود و پیمانکار آماده شروع عملیات اجرایی است.  

همچنین قطعه نخست خطوط انتقال راه‌آهن مشهد به زاهدان از یونسی بجستان به سمت گناباد به طول ۵۹ کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی ۴۸ درصد در دست اجرا است و برای اجرای آن تاکنون ۴۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

راه آهن خراسان جنوبی از ۱۷ سال قبل به عنوان یک مطالبه به حق مردم این استان در کشور مطرح بوده و اکنون بعد از سال‌ها انتظار بالاخره وارد فاز عملیاتی شده است.

دوره تازه ای از پیگیری مدیریت عالی استان برای اتصال بیرجند به ریل سراسری در یک سال گذشته انجام و سرانجام خبر مسرت‌بخش انتشار آگهی منقاصه راه‌آهن ۳۰ تیرماه امسال در رسانه‌ها منتشر شد.  

معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه برای شرکت در همایش ملی روز روستا و عشایر و افتتاح چند طرح عمرانی وارد بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی شد و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از سوی استاندار خراسان جنوبی و مسئولان استان مورد استقبال قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهوری در این سفر به همراه شماری از وزیران و مسئولان کشوری در ششمین همایش ملی روز روستا و عشایر که امسال نخستین بار در استانی غیر از پایتخت برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی می‌کند.

وزرای جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و روسای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه جمعی از معاونان وزرا و مسئولان کشوری با معاون اول رئیس جمهوری به استان خراسان جنوبی آمدند و با حضور آنان در مناطق مختلف استان برخی طرح های عمرانی و زیرساختی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

جهانگیری با سفر به بخش درح شهرستان مرزی سربیشه همزمان با ۱۵ مهر روز روستا و عشایر با مردم این منطقه دیدار می‌کند.  

بازدید از طرح آبرسانی به بیرجند و نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در بخش روستایی و عشایری از دیگر برنامه‌های جهانگیری در این سفر یک روزه است.

۲۰۹۵ * ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.