به گزارش ایرنا، ایستگاه امام حسین(ع) یکی از ایستگاه های خط ۶ متروی تهران و در مجاورت مناطقی نظیر میدان امام حسین(ع) و خیابان های دماوند، انقلاب و هفدهم شهریور بوده و از این رو جمعیت زیادی از شهروندان پایتخت نشین را در دل خود جا داده است.

ایستگاه مترو امام حسین(ع) محل تلاقی خطوط ۲ و ۶ متروی پایتخت است و در مساحتی ۱۰ هزار مربعی و با طول سکوی ۱۴۰ متر با بهره گیری از سه هواساز و هشت پله برقی به بهره برداری رسیده و به گفته مدیران شهری تمامی موارد ایمنی در این ایستگاه لحاظ شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) این ایستگاه در ادامه ۹ کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ مترو قرار دارد که سه ایستگاه آن شامل دولت آباد، بعثت و میدان شهدا، در ابتدای امسال به بهره‌برداری رسید.

همچنین بنابر اظهارات مسئولان امر، روش ساخت ایستگاه امام حسین(ع) کاملاً زیرزمینی بوده و عمق آن به ۳۶ متر می‌رسد که به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های عمیق‌ متروی پایتخت محسوب می‌شود.

خط ۶ مترو تهران از شهرک کن در شمال غربی تهران آغاز و با گذر از خیابان کوهسار و بزرگراه‌های همت و اشرفی اصفهانی وارد خیابان مرزداران شده و با عبور از بزرگراه یادگار امام در ادامه مسیر به میدان‌های ولیعصر، هفت تیر، امام حسین و شهدا رسیده و سپس با عبور از خیابان ۱۷ شهریور به منطقه دولت‌آباد در جنوب شرقی تهران منتهی می‌شود.

طول کل مسیر خط ۶ مترو تهران به ۳۸ کیلومتر می‌رسد و در صورت بهره برداری به بلندترین خط مترو زیرزمینی خاورمیانه تبدیل می شود.

ناوگان مترو تهران و حومه دارای ۷ خط و ۱۲۲ ایستگاه فعال است.

تهرام/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.