بهروز ندایی روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران ایرنا افزود: تکمیل این طرح یکی از خواسته های هم مردم است و مسئولان استان مصمم به اجرا و بهره برداری آن در دولت دوازدهم هستند.
وی بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی این طرح بین 43 تا 46 درصد ارزیابی شده است افزود: سال 97 یک هزارو 50 میلیارد ریال اعتبارجهت این طرح اختصاص می یابد، ضمن اینکه 300 میلیارد ریال با پیگیری نمایندگان استان در مجلس و 2هزار میلیارد ریال اعتبار نیز از صندوق توسعه ملی برای شتاب بخشیدن به امور در این طرح پیش بینی شده است .
ندایی درباره برخی اظهارنظرها در باره مشکلات فنی طرح راه آهن اردبیل - میانه هم گفت: با بازدیدهایی که از طرح صورت گرفته و نیز وجود 6 مشاور مشکل خاص فنی در این طرح مشاهده نشده و در مسیر اجرای طرح نیز اگر احتمالا مشکلی ایجاد گردد با توجه به پیشرفت های تکنولوژی قابل رفع می باشد.
وی افزود: بیش از 65 درصد عملیات زیرسازی این طرح اجرا شده و طرح هر گونه ایراد فنی به آن و پیشنهاد جابجایی مسیر غیر منطقی می باشد و تمام تلاش ها نیز بر این است که راه آهن اردبیل در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
ندایی بیان کرد: در حال حاضر 700 کارگر و 6 مهندس مشاور در این طرح فعال هستند و تمام هم وغم بر این است تا طرح در موعد مقرر به بهره برداری برسد.
طرح راه آهن اردبیل - میانه به طول 175 کیلومتر در 12 قطعه در حال اجراست، این طرح دارای 24 دستگاه تونل به طول 23.8 کیلومتر، چهار کیلومتر پل و 10 دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر می باشد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل همچنین با اشاره به طرح راه آهن اردبیل – پارس آباد گفت: این طرح نیز در حال مطالعه است و در بودجه سال 97 علاوه بر مطالعه ،اجرای آن نیز پیش بینی شده است .
ندایی اضافه کرد: مسیر راه آهن اردبیل - پارس آباد به گونه ای طراحی خواهد شد که به نوعی تمام شهرستان های شمالی استان از جمله مشگشین شهر ، گرمی ، بیله سوار و پارس آباد را تحت پوشش قرار دهد.

** تلاش برای اجرای 200 کیلومتر بزرگراه دراستان اردبیل در چهار سال آتی
معاون امورعمرانی استاندار اردبیل با اشاره به وضعیت نامناسب استان اردبیل در زمینه برخوداری از راه و بزرگراه نیز گفت: استان دارای 716 کیلومتر راه اصلی و 137 کیلومتر بزرگراه می باشد اما مدیریت استان مصمم به اجرای 200 کیلومتر بزرگراه در یک برنامه چهار ساله می باشد.
وی با بیان اینکه برای سال آتی در بودجه اجرای 20 کیلومتر بزرگراه برای استان پیش بینی شده است، گفت: با این وضعیت رهایی از رتبه سی ام در بخش راه کشور ممکن نیست و بدین خاطر استاندار اردبیل معتقد به اجرای طرحی ضربتی برای احداث دست کم 200 کیلومتر بزرگراه در استان می باشد.
وی بزرگراه اردبیل - آستارا ، بزرگراه اردبیل - گرمی ، بزرگراه سه راهی صحرا- مشگین شهر ، بزرگراه اردبیل - سرچم را از جمله طرح های بزرگراهی در دست اجرایی استان ذکر کرد و افزود: در جنوب استان نیز راه های مختلف برای اتصال به استان های همسایه در حال اجراست.
معاون امورعمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه مشکل خاصی در مورد مسکن مهر استان وجود ندارد افزود: وضعیت مسکن مهر در استان مناسب است و مشکل خاصی هم وجود ندارد .
ندایی گفت: مسکن مهر در برخی شهرستان ها فاقد متقاضی بود که قرار شد تعداد 100 واحد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)واگذار شود.

** اجرای طرح های کنترل آب های مرزی در استان اردبیل و تاثیر آن در تحول اقتصادی استان
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان وجود مشکل آب در استان بیان کرد: برای تامین آب شرب و نیز کشاورزی استان طرح های مختلفی در حال اجراست.
وی با اشاره به اجرای چهار طرح مهار آب های مرزی در استان افزود: با تکمیل این طرح ها تحول بزرگی در استان به لحاظ اشتغالزایی و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.
ندایی اضافه کرد: این چهار طرح شامل شبکه پایاب سد خداآفرین، سد احمد بیگلو مشگین شهر، سد عمارت و سد تازه کند گرمی است و هم اکنون در این طرح ها چهار هزار نفر مشغول بکار هستند.
وی اظهارکرد: برای اجرای این طرح ها در 2 سال اخیر هفت هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده و امسال هم هفت هزار و 500 میلیارد ریال برای آنها از محل صندوق توسعه ملی اعتبار اختصاص یافته است.
او افزود: با تکمیل و بهره برداری از شبکه پایاب سد خداآفرین افزون بر 62 هزار هکتار از اراضی دیم و مرتعی منطقه مغان به آبی تبدیل می شود و پیش بینی شده فاز اول آن با 37.5هزار هکتار تا شهریور سال 97 مورد بهره برداری قرار گیرد.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به عملیات اجرایی سد عمارت گرمی هم عنوان کرد: این سد با ظرفیت ذخیره 182 میلیون متر مکعب آب نقش مهمی را در توسعه اقتصادی منطقه ایفا خواهد کرد و پایاب آن هم در حال مطالعه است
وی درباره عملیات اجرایی پایاب سد احمد بیگلوو سبلان مشگین شهر و سد کوثرنیز گفت: پایاب سد احمد بیگلو همزمان با عملیانت اجرایی سد اجرا می شود ولی پایاب سد کوثر و سبلان هنوز شروع نشده اما با بانک زمین برای اجرای پایاب این سدها به تازگی تفاهنامه ای به امضا رسیده است.
ندایی بیان کرد: عملیات اجرایی سد تازه کند گرمی مغان هم اکنون 39 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه تامین آب اشامیدنی سالم در استان پیگیری می شود افزود: با احداث تصفیه خانه های مدرن، برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت، اصلاح شبکه و لوله های داخل شهر توسط آب و فاضلاب و انتقال آب ازچشمه گور گور، سد شهریار ، رودخانه ارس و قزل اوزن می توان آب اشامیدنی سالم و بهداشتی برای استان تامین کرد.

** توسعه و رونق گردشگری استان اردبیل در دستور کار است
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل محور توسعه استان را گردشگری و کشاورزی عنوان کرد و گفت: برای رونق گردشگری چندین برنامه اساسی در دستور کار قرار گرفته که مهمترین آنها راه اندازی کریدور سبلان از نیر تا مشگین شهر، احداث آبگرم های مدرن درمانی، توسعه مناطق نمونه گردشگری، مرمت و بهسازی آثار تاریخی و گردشگری، راه اندزی تله کابین در اندبیل خلخال، تقویت پیست اسکی آلوارس و راه اندازی خط دوم آن و راه اندازی پل معلق شیشه ای در هیر می باشد.
وی با تاکید بر اینکه مخالف راه اندازی طرح های مشابه در شهرستان های مختلف می باشیم افزود: اعتقاد بر این است که هر یک از مناطق با توجه به استعداد و ظرفیت دارای برندی خاص بوده و با ایجاد طرح های مشابه به رقیبی برای مناطق دیگر استان تبدیل نشوند.

** 715 طرح عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل افتتاح می شود
معاون امو رعمرانی استاندار اردبیل گفت: در دهه فجر امسال 715 طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار بالغ بر 5هزار و 900 میلیارد ریال در شهرستان های مختلف استان به بهره برداری می رسد .
ندایی افزود: با بهره برداری از این طرح ها شاهد رونق تولیدی و اقتصادی در استان خواهیم بود .
گفت و گو: یعقوب شاددل/ سیفعلی موسی زاده
/6016/ 7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.