مهدی هنری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های جهادی باعث شد که حضور در گروه‌های جهادی با استقبال بیشتر جوانان و نوجوانان مواجه شود و تعداد جهادگران تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد در استان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی سه نوع گروه جهادی فعالیت دارد گفت: یک نوع از گروه‌های جهادی، گروه‌های شناسنامه‌دار هستند که براساس شرایط و ضوابط خاص برای آنها شناسنامه صادر می‌شود و تاکنون ۲۵۳ گروه جهادی شناسنامه گرفته‌اند.

هنری اظهار داشت: گروه‌های جهادی محله محور از دیگر گروه‌های جهادی هستند که مسائل و مشکلات را در کف محله‌ها شناسایی می‌کنند و با رایزنی با مسئولان مشکلات را تسهیل‌گری و پیگیری می‌کنند.

وی گفت: ۹۵۰ گروه جهادی محله محور در استان خراسان جنوبی داریم که به دنبال افزایش تعداد این گروه‌ها هستیم تا هر پایگاه بسیج دارای یک گروه جهادی محله محور باشد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: گروه‌های جهادی میهمان سومین نوع گروه‌های جهادی هستند که در استان فعالیت دارند و اکثر آنها از دانشگاه‌های مرکز کشور هستند.

وی افزود: تابستان امسال ۱۰ گروه جهادی شامل ۵۱۰ نفر از استان‌های دیگر به عنوان گروه‌های جهادی میهمان در خراسان جنوبی خدمات جهادی ارائه کردند.

وی با اشاره به اینکه یک گروه جهادی ۱۲ نفره از استان در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور پیدا کرده است گفت: تابستان امسال ۲۰ گروه جهادی پزشکی در مناطق مختلف استان مستقر شدند و چهار هزار و ۱۴۶ نفر را ویزیت رایگان کردند.

هنری با بیان اینکه راه‌اندازی گروه‌های جهادی اقتصاد مقاومتی برای کمک به مردم در زمینه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد اضافه کرد: تابستان امسال ۲۰ گروه جهادی بسیج مهندسین کشاورزی نیز فعالیت خوبی در روستاهای استان ارائه کردند.

وی گفت: همچنین تابستان امسال ۲۲۰ گروه جهادی در زمینه پروژه‌های عمرانی در استان فعالیت داشتند که این گروه‌ها در احداث، مرمت و تکمیل ۲۳۵ پروژه مشارکت کردند، همچنین ۳۷ گروه جهادی در زمینه اشتغال و ۱۹۸ گروه نیز در عرصه فرهنگی فعالیت جهادی انجام دادند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از راه‌اندازی مجمع خیرین جهادی در این استان خبر داد و افزود: با کمک این مجمع، اعزام بیشتر گروه‌های جهادی و تامین هزینه‌های جاری آنها را خواهیم داشت.

وی گفت: هزینه کرد فعالیت گروه‌های جهادی استان بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که ۹۵۰ میلیون تومان توسط خیرین، ۳۵۰ میلیون تومان توسط سپاه و ۲۸۰ میلیون تومان توسط دستگاه‌های اجرایی متولی تامین شد.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی جهادگران سومین سال متوالی بهمن ماه امسال در تهران برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۳۰ آبان است.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.