مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح همزمان این تعداد کارگاه که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استان در روستای علی‌آباد لوله بیرجند برگزار شد گفت: این کارگاه‌ها در زمینه صنایع دستی، حوله بافی، گلیم بافی، چرم دوزی، پرورش مرغ بومی و دام سبک و سنگین راه‌اندازی شد.

مهدی هنری بیان کرد: کمک به آموزش و توانمندسازی جوامع روستایی یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی است تا مشاغل خرد و خانگی در روستاها توسعه پیدا کند.

وی بازار فروش محصولات را از جمله مشکلات تولیدکنندگان دانست و اضافه کرد: برای فروش تولیدات روستاییان ظرفیت بنیاد تعاون بسیج را به‌کار گرفته‌ایم تا با برندسازی، بسته‌بندی و ارائه در بازار، دغدغه فروش کمتر شود.

وی اظهار داشت: با توجه به توطئه‌های مختلف دشمنان به ویژه راه‌اندازی جنگ اقتصادی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه شکوفایی و دفاع از امنیت اقتصادی همه ما باید به عنوان یک رزمنده اقتصادی وارد عرصه عمل شویم و در زمینه اشتغال، تولیدات خانگی و توانمندسازی مردم تلاش گسترده‌ای را انجام دهیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که بسیج سازندگی در خراسان جنوبی برای محرومیت‌زدایی در برنامه کاری خود قرار داده کمک به خانواده‌های روستایی در زمینه اشتغال‌زایی و کسب درآمد با مشارکت مردمی است.

وی افزود: با هدف خودکفایی روستاییان، توزیع مرغ بومی بین بیش از سه هزار و ۱۰۰ خانوار در روستاهای مختلف استان انجام شده و در ادامه به حوزه دام و تولید نان ورود کرده‌ایم تا بتوانیم با مدل معیشتی در زمینه خودکفایی خانواده‌ها گام موثر برداریم.

۷۵۵۶*۳۰۲۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.