زهرا کاوه روز دوشنبه در یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ با محوریت سردار شهید محمود کاوه در بیرجند افزود: شهید و شهادت موتور محرکه تاریخ و عامل تزریق خون بر پیکره اندام‌های بی‌جانی است که طاغوتیان در هر عصر و مکانی را به زانو در می‌آورد و روح قدیسی را بر تمایل ابلیسی بشر حاکم و انسان را به نماد اشرف مخلوقات مبدل می‌سازد.

وی گفت: عاشورا بزرگترین درس شهادت و آزادگی برای انسان‌ها است و قلب کوچک اما همیشه تپنده علی اصغرها نجات‌بخش کسانی است که این کارزار بزرگ تاریخ را نه به عنوان یک حادثه و رویداد تصادفی بلکه به عنوان شاخص حق و باطل ابدی می‌دانند.

کاوه اظهار داشت: عاشورا خط سرخی است که نشان داد اگر با ابزار نظامی نتوان دشمن را شکست داد با اهدا خون خویش می‌توان آن را محکوم کرد و امام حسین(ع) با شهادتش چهره کریه کسانی را رسوا کرد که در لوای اسلام مستضعفان، فرعونی و قارونی می‌زیستند و حکمرانی می‌کردند.

وی یادآور شد: قارونیانی که امروز در قرن ۲۱ نمادهای تمام عیارشان را می‌بینیم، آل سعود کودککش را می‌گویم که با نام اسلام با شیطان بزرگ هم‌پیمان شده و علیه مسلمانان اعتلاف می‌کند.

فرزند شهید کاوه بیان کرد: البته قدرت ایمان انصارالله به قدرتی تبدیل شده که فراتر از سلاح‌های فوق مدرن و سپر دفاعی آمریکایی‌ها است که در اختیار سعودی‌ها قرار گرفته است.

وی گفت: پهپادها و موشک‌های یمنی با برد هزار کیلومتر آرامش را از بزرگترین تاسیسات نفتی جهان گرفته است.

کاوه افزود: آل سعود همچون صدام که ملت ما را محکوم به تسلیم چند ساعته می‌کرد ملت یمن را تهدید به شکست یک هفته‌ای کرد و امروز طعم تلخ شکست در برابر اراده‌های پولادین و واقعی را چشیدند.

وی افزود: شهید آوینی چه زیبا گفت که انقلاب ما با محوریت امام روح الله در عصر عاشورای ۱۵ خرداد ۴۲ آغاز شد و شهدای مظلوم دفاع مقدس بزرگترین لبیک گویان بر ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین(ع) هستند.

فرزند شهید ادامه داد: از کاوه و همرزمانش در دفاع مقدس تا جوان مدافع حرمی که جان را برای دیانت و امنیت فدا کرد و جوانی که در میدان جنگ نرم و در کارزار پیچیده رسانه‌ای دشمن به روشنگری می‌پردازد همه ندای حسین (ع) را لبیک گفتند.

وی گفت: امروز تداوم راه پدر شهیدم و فتح جنگل‌های آلواتان در گرو عزتمندانه زیستن ایرانیان و توجه به رفع فقر و مبارزه با فساد است.

وی بیان کرد: امروز اعتبار ما به جوانانی است که اجازه ندادند دزدان دریایی انگلیس خاطره نفتکش رزماری را در ۷۰ سال پیش زنده کنند بلکه با عزت ایرانی قصدشان را لگدمال کردند.

فرزند شهید کاوه افزود: اعتبار ما به جوانانی است که اجازه نمی‌دهند قراردادهای ننگین قاجاری بر ملت ما تحمیل شود، کسانی که علیرغم ۴۰ سال تحریم به پیشرفته ترین تکنولوژی‌های تاریخ دست یافتند.

وی گفت: آنچه در شخصیت شهید کاوه مغفول مانده هوشمندی در جنگ نرم و عملیات روانی در کنار نبوغ خاص رزمی و عملیات‌های نظامی است که باید به آن پرداخته شود.

کاوه فرزند ایران

همرزم شهید کاوه و معاون اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهدا در دفاع مقدس گفت: کاوه همواره خود را فرزند کردستان می‌دانست تا موجب فخر برخی‌ها نشود اما باید گفت او فرزند ایران بود.

سردار سید مجید ایافت افزود: شهید کاوه در بعد نظامی یکی از معجزات انقلاب بود، هنوز با شناخت کاوه فاصله داریم.

وی ادامه داد: شهیدان ذخایر قدرت ما هستند و پرداختن به شهدا ضرورتی مهم برای جامعه امروزی است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: چرا نام شهدایی همچون کاوه ۳۳ سال زنده مانده و چرا همه مدعی شهید کاوه هستند.

وی اظهار داشت: برایم سوال پیش آمده که چرا مدعیان شهید کاوه از خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی عدول کرده است و بیشترین نام کودکان در سال شهادت آن شهید بزرگوار در کردستان کاوه بود.

همرزم شهید کاوه بیان کرد: کاوه در ۲۱ سالگی فرمانده تیپ و در ۲۵ سالگی فرماندهی لشکر را بر عهده گرفت و در آن زمان رشادت‌های وی آنقدر زبانزد خاص و عام شده بود که عده‌ای برای دیدن او به جبهه می‌آمدند و در رکابش شهید می‌شدند.

وی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کجای دنیا سراغ دارید که یک جوان ۲۵ ساله گردان‌های رزمی را برای جهاد و مقابله با دشمن اداره کند» تصریح کرد: کاوه معجزه رزمی انقلاب بود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی هم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: گاهی رنج و زحمت زنده نگه داشتن خون شهید کمتر از شهادت نیست.

سردار علی قاسمی افزود: رنج حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از این قبیل بود و امروزه قصد دشمن آرمان‌زدایی است که باید متوجه این نقطه از تهاجم باشیم.

وی ادامه داد: با تاکید مقام معظم رهبری خاطرات دفاع مقدس باید نشر پیدا کند و ایشان تکلیف کردند آنهایی که در دفاع مقدس نقش داشتند کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ ایثار و شهادت تبیین نشود دشمن آن را تفسیر خواهد کرد افزود: امیدواریم با برگزاری این یادواره ها بتوانیم بیش از پیش در تقویت این فرهنگ و حساس کردن نسل جوان گام‌های مثبتی برداریم.

یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز دوشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی، فرماندهان نظامی و انتظامی، قشرهای مختلف مردم و خانواده شهدا در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

سردار شهید محمود کاوه اصالتا اهل روستای بیهود شهرستان قاینات در خراسان جنوبی و متولد اول خرداد ۱۳۴۰ است که ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.

سی و سومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز یکشنبه دهم شهریور ماه امسال در مشهد مقدس نیز برگزار شد.

همچنین فرودگاه بیرجند چهاردهم شهریور ماه جاری در آیینی با حضور استاندار خراسان جنوبی، دختر سردار شهید محمود کاوه و جمعی از مسئولان به نام «فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند» نامگذاری شد.

استان مرزی خراسان جنوبی ۲ هزار شهید را تقدیم انقلاب و میهن اسلامی کرده است.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.