چند روزیست «عدنان عزام»، سفیر صلح و اهل کشور سوریه به ایران آمده و استان همدان را هم به عنوان مقصد خود انتخاب کرده است.
به گزارش ایسنا، منطقه همدان، عدنان عزام، پیام آور صلح  و وحدت از کشور سوریه که قصد مقابله با ایجاد تفرقه بین کشورهای اسلامی را دارد، به منظور ترویج این پیام با اسب عربی خود در حال سفر است.
وی از کشور سوریه راهی روسیه است که در این مسیر از کشورهای سوریه، اردن و عراق عبور کرده و چندیست وارد ایران شده و در این بین استان همدان را مسیری برای رسیدن به پایتخت و دیدار با مقام معظم رهبری برگزیده و در ادامه به سمت باکو و در نهایت به روسیه خواهد رفت تا با رئیس جمهور روسیه دیدار کند.
عدنان عزام در ابتدای ورود خود به استان همدان، به زادگاه شهید سیدمیلاد مصطفوی، از شهدای مدافع حرم به منظور دیدار با خانواده وی رفت. او در این دیدار با بیان اینکه خاری در چشم صهیونیست‌ها هستم و هدفم پیروزی است، گفت: به عنوان یک نویسنده و متفکر قدم در این راه گذاشتم و علامت پیروزی را با خود حمل می کنم و می خواهم این علامت را با شریک و دوست ایرانی ام که در کنار ما جنگیده، به اشتراک بگذارم.
عزام ادامه داد: به همین علت به ایران آمدم که پیام صلح و دوستی را به گوش جهانیان برسانم و دلم می خواهد به دیدار کل ایرانی ها در تمام شهرها و روستاها بروم و نمی خواهم فقط به تهران اکتفا کنم.
وی با بیان اینکه به این کار اقدام کردم تا برادری خود را در عراق و ایران ثابت کنم، عنوان کرد: ما مثال خوبی برای مقاومت در جهان هستیم و به جای کل جهان جنگیدیم و این جنگ هیچ مرزی ندارد. صهیونیست‌ها می خواهند به کل جهان سیطره پیدا کنند و باید همیشه سلاح در دستان ما باشد و مراقب باشیم.
این پیام آور صلح سوری اظهار کرد: دشمنان اسلام با مقاومت ما در جنگ می شکنند که با خون شهدا و هدایت رهبران سیاسی به نمایندگی حضرت آیت‌الله خامنه ای و رئیس جمهور بشار اسد این امر میسر شده است.
وی تشریح کرد: ما باید بیدار باشیم و برای حفظ خون شهدا اقدام کنیم و این مسأله برای آزادی ما مقدس است. اگر خون ریخته نمی شد، پیروزی هم به دست نمی آمد و رحمت الهی بر روح این شهید و شهدای مدافع حرم باد.
رئیس شورای اسلامی شهر بهار نیز گفت: کشور ایران و سوریه دارای اشتراکات مذهبی قوی هستند و وجود حرم حضرت زینب(س) مهمترین آن‌هاست و شهدای مدافع حرم نیز به این علت به دفاع از حرم آل الله شتافتند.
حسین فیض‌اللهی بیان کرد: نیاز به وحدت بین کشورهای اسلامی در حال حاضر بیش از پیش احساس می شود تا در مقابل دشمنانی که اسلام و مسلمانان به پا خواسته اند مقابله شود.
گفتنی است؛ عدنان عزام پیراهنی که عکس بشار اسد بر آن حک شده بود، به پدر شهید سیدمیلاد مصفوی اهدا کرد.
در ادامه این سفر استان همدان، عدنان عزام به مرکز استان وارد شد و به مزار شهدای گمنام پارک مردم ادای احترام کرد سپس به پایتخت سفر کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.