به گزارش ایرنا عفت شریعتی روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان جنوبی و نخستین یادواره 160 شهید نیروی انتظامی استان در بیرجند افزود: امروز اگر به بهانه های گوناگون و مزورانه بخواهند ایران اسلامی را از مسیر خود دور کنند نمی توانند.
وی گفت: مشکل اقتصادی و مشکلات دیگر و مشکلاتی که بیگانگان برای ما ایجاد می کنند، مردم را به زانو در نمی آورد چون ملت ایران اجازه نمی دهد ذره ای آسیب به مملکت برسد.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: استکبار جهانی و در راس آنها ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و شیوخ دست نشانده آنها در منطقه نمی توانند چراغ انقلاب اسلامی ایران را کمرنگ کنند.
وی اظهار داشت: امروز اگر نظام سلطه همه تلاش مذبوحانه خود را برای سرنگونی حقیقت بکار می برد به هیچ نتیجه ای نمی رسد و این خوابی آشفته برای او است.
شریعتی عظمت انقلاب اسلامی ایران را روزافزون خواند و گفت: این انقلاب میراث دار شهیدان بزرگواری است و رهنمودی مثل رهنمودهای امام خمینی (ره) دارد و ولی امر مسلمین جهان را دارد که کلماتش شفابخش دل های دردمند مسلمانان منطقه است.
وی بیان کرد: امروز مسلمانان مظلوم یمن، فلسطین، غزه، لبنان و سوریه از استکبار به ستوه آمده و امید آنها به مردم انقلابی ایران اسلامی است.
وی گفت: 40 سال برای ما سیر تکاملی داشت و در ابعاد مختلف رشد کردیم.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: وقتی لشکر شوم ابرهه به خانه کعبه حمله کرد عبدالمطلب به ابرهه گفت خدا خانه خود را حفظ می کند و ما امروز به آمریکا و اسرائیل و همه دست نشاندگان آنها در منطقه می گوییم که به هیچ نتیجه ای نمی رسید.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران و عظمت این مرز و بوم به 40 سالگی رسید و هر لحظه از این سال ها زمینه ساز تکامل و عظمت است.
شریعتی گفت: کشوری که 40 سال پیش قادر نبود کوچکترین ابزار خود را خودش بسازد امروز در عرصه علمی، فناوری و صنعت و فرهنگ زمینه ساز است.
وی تصریح کرد: هرچه امروز داریم از شهدا و رهروان آنهاست و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی هم در این مسیر یار و همراه ملت بوده و زمینه ساز تقویت وحدت، محبت و تقریب مذاهب اسلامی است که بیگانگان به بهانه های متعدد بودن مذاهب بین مسلمانان اختلاف افکنی کنند.
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: اگر بیداری شهیدان نبود آرامش و آسایشی برای مردم وجود نداشت و جامعه مدیون شهدا و خانواده آنها است.
وی گفت: با شهیدان پیمان می بندیم که در مسیر آنها حرکت کرده و پرچم این انقلاب را با دست مبارک مقام معظم رهبری به امام زمان(عج) می سپاریم.
شریعتی افزود: آیا جهان اسلام نمی داند امروز وهابیتی که از آستین شیوخ ننگین عربستان بیرون زده محکوم به زوال است.
اجلاسیه شهدای نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی از برنامه های کنگره ملی 2 هزار شهید استان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.
همچنین در این آیین دختر شهید حسن سبزه جو و همسر شهید مرتضی بصیری پور دلنوشته هایی را قرائت کردند و از خانواده شهیدان علی غلامی، ایمان یوسفی، هادی کاردیده، محمد نایبی و حسین مسروری شهدای اخیر نیروی انتظامی در خراسان جنوبی، شهید مرتضی بصیری پور اولین شهید مدافع حرم از این استان و شهید احمدعلی لکزایی که پیکر مطهرش پس از 33 سال به وطن بازگشت، تجلیل شد.
مستند شهید مرتضی بصیری پور با عنوان 'پای پرواز' نیز در این اجلاسیه رونمایی شد که قرار است از شبکه خاوران و شبکه های سراسری پخش شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.