سردار غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی افزود: اقدام جهادی ، تکریم ارباب رجوع و ایجاد رضایت مندی نیز از مهمترین موضوعاتی است که برای مصمون بودن از سوء استفاده‌های دشمن باید مورد توجه باشد. 

وی با اشاره به شروع تهاجم جدید آمریکا علیه مردم ایران از یک سال گذشته گفت:هدف از این تهاجم تضعیف اراده مردم است. 

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه تعبیر مقام معظم رهبری از این تهاجم جنگ اراده است ادامه داد:آمریکا در این تهاجم از راهبرد حداکثری فشار  شروع کرده و عمدتا رویکرد آنها اقتصادی و روانی است. 

وی تصریح کرد: حقیقتا مدرن‌ترین تهدید اقتصادی را آمریکا بر علیه ایران طراحی و اجرا کرده که تاکنون جایی تکرار نشده است. 

سردار حیدری ادامه داد: این تهدیدات مردم محور بوده و به منظور فشار به مردم با رویکرد شکاف بین مردم و حاکمیت طراحی شده و عملیات روانی کم هزینه‌ترین راه برای رسیدن به اهداف شوم آنها است. 

وی با اشاره به سناریو دشمن برای تضعیف اراده‌های مردم گفت: دفاع عامل و غیر عامل ۲ بال برای مصون نگه داشتن کشور است و اگر هر کدام خدشه‌دار شود کشور دچار مشکل خواهد شد.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور به ظرفیت‌های بالای کشور و توانمندی‌های موجود اشاره کرد و افزود: برای توسعه کشور باید از توانمندی‌های علمی نیز استفاده کرده و در برابر تهدیدات آرایش جنگی بگیریم. 

وی اظهار داشت: تهدیدات موجود از نوع ترکیبی بود و بر اساس تهدیدات فناوری و دانش پایه طراحی می‌شود که باید به صورت علمی و تخصصی این تهدیدات شناسایی و راهکارهای مقابله‌ای را پیدا کنیم. 

سردار حیدری بر ارتقا تاب آوری تاکید کرد و افزود:این تاب آوری هم در خصوص مردم و هم در مورد زیرساخت‌ها باید مورد توجه باشد. 

وی گفت: سه طرح حفاظت از زیرساخت، پاسخ به حوادث و صیانت از مردم طراحی شده که شورای پدافند استان هم نیاز است روی این سه موضوع تمرکز کنند. 

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور یادآورشد: بعد از این طراحی و شناخت تهدیدات ارتقای تاب‌آوری یکی از موضوعات که به ما کمک می‌کند طرح جامع پدافند غیر عامل است. 

وی از شروع تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل در استان‌ها خبر داد و گفت: این طرح به شناخت همه جانبه وضعیت موجود ، سطوح تهدیدات ، آسیب‌پذیری‌ها و سرمایه‌های در قالب نقشه راه کمک می‌کند. 

سردار حیدری اضافه کرد: ۵۰ درصد اعتبار تهیه این طرح از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور تامین می‌شود لذا در راستای دفاع موزائیکی باید در تهیه آن مسئولان استانی اهتمام داشته باشند. 

وی بر  لزوم توجه به آموزش و فرهنگسازی تاکید کرد و گفت: در تمرین و رزمایش می‌توان تهدیدات را احصا کنیم.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور تهدید سایبری را مهمترین حمله دانست و افزود:دستورالعمل‌هایی برای مصون سازی در برابر این تهدیدات است.  

وی بر آرام‌سازی شرایط موجود تاکید کرد و ادامه داد: نباید با برخی اقدامات به مشکلات مردم دامن بزنیم بلکه باید به صورت استمرار مراقبت داشته باشیم و به سمت مصون‌سازی پیش برویم. 

سردار حیدری با بیان اینکه برنامه‌های عملیاتی طرح جامع در حوزه‌های مختلف نقش داشته است  ادامه داد: شناسایی اهداف، سرمایه ها، تهدیدات، آسیب شناسی مدیریت ریسک، تجربه تحلیل، ارایه برنامه و پیشنهاد از اهداف تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل است. 

تفاهم نامه تهیه طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی اسفند ماه ۹۷ با مشاور طرح به امضا رسیده که در پنج فصل تدوین می‌شود و هم اکنون ۸۰ درصد فصل اول آن در خصوص تکمیل اطلاعات دستگاه‌های اجرایی انجام شده است.

۹۸۹۳ * ۶۰۵۴
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.