به گزارش ایرنا محمد زهرایی روز شنبه در بازدید از یک کارگاه اقتصاد مقاومتی توبافی ( پارچه بافی) در بیرجند افزود: فعالان مشاغل خانگی ستارگان اقتصاد هستند چون پایه اقتصاد برخی استان ها از جمله خراسان جنوبی مردمی و خرد است.
وی با بیان اینکه دست فعالان مشاغل خانگی را باید بوسید عنوان کرد: دستگاه های اجرایی نیز به عنوان حامی مشاغل خانگی باید از محصولات تولیدی خرد و خانگی بیشتر حمایت کنند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی کارگاه ها و پروژه هایی در سطح کشور تعریف شده که سال جاری نیز با قوت ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه جنس کار در سال 98 به سمت زنجیره ارزش است عنوان کرد: برنامه ها بگونه ای است که حتی پروژه های محرومیت زدایی زیرساخت اشتغال را فراهم می کند.
زهرایی ادامه داد: به عنوان مثال بیش از هشت هزار رشته قنات و چشمه سار در خراسان جنوبی وجود دارد که احیای قنوات می تواند زمینه ساز اشتغال روستایی بوده و جلوی مهاجرت روستاییان به شهرها را بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه بایستی به دنبال بهره وری منابع باشیم یادآور شد: با فشارهایی که بر انقلاب اسلامی و نظام وارد است دیگر وقتی برای آزمون، خطا و تجربه وجود ندارد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی اضافه کرد: اکنون وقت خواب نیست همه باید همگرا و هم دل باشیم تا مانند همیشه نقشه های دشمن را برآب کنیم.
وی انسجام و اتحاد بین مردم و مسئولان را از برکات سیل اخیر در کشور دانست و گفت: هر چند قبل از حادثه سوء مدیریت شده بود اما بعد از آن همه برای رفع این بحران ورود کردند.
زهرایی حوله بافی را یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی دانست و افزود: این استان باید به پایگاه جهانی حوله بافی تبدیل شود ما نیز کار تسهیل گری را انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: در این صورت همه زمینه اشتغال زیادی در استان فراهم می شود و هم ارزش افزوده این محصول عاید مردم همین استان خواهد شد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی یکی از دغدغه های خراسان جنوبی را خام فروشی و نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی عنوان کرد و گفت: باور کردن کارگاه کوچک و زودبازده اقتصادی می تواند اقتصاد استان را نجات دهد.
وی تصریح کرد: اگر صدها مرتبه دیگر هم مذاکره کنید هیچ تکانه ای مشاغل خانگی را تکان نخواهد داد لذا باور کردن این کارگاه های تولیدی مهم است.
زهرایی در ادامه تاکید کرد: سال 98 با گام دوم انقلاب و بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری، سیل ویرانگر در بیش از 24 استان کشور و کمپین فشار حداکثری استکبار جهانی علیه ایران اسلامی مقارن شده است.
وی بر لزوم پایداری و استقامت بیشتر ایران اسلامی تاکید کرد و افزود: مردم همیشه در بزنگاه های مختلف همراه انقلاب بوده اند اکنون نیز در سال 98 که پیچیدگی های خاص خود را دارد باید حواسمان باشد.
رئیس سازمان بسیج سازندگی تاکید کرد: در گام دوم انقلاب سه مرحله شامل فهم دقیق بیانیه، تبیین آن و اقدام عملی احصا شده است لذا هر نهاد حاکمیتی، سمن های خصوصی، دستگاه اجرایی یا هر شخص حقیقی از منظر کار تخصصی و وظیفه و رسالت خویش باید موشکافانه عمل کرده و نقش خود را در گام دوم تعریف کند.
وی اظهار داشت: بسیج سازندگی سه وظیفه ذاتی و ماموریت شامل ساماندهی گروه های جهادی، کمک به دولت در محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی دارد.
زهرایی ادامه داد: در سیل اخیر حرکت های جهادی مانند نگینی درخشید و در این مدت صحنه های بی بدیل، بی نظیر و غرورآفرین را مشاهده کردیم.
وی بیان کرد: ما متولی محرومیت زدایی در کشور نیستیم اما در پروژه های کوچک، زودبازده و عام المنفعه مددکار و کمک کننده دولت هستیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد: بسیج سازندگی ابتدا طرح مساله کرده و سپس با برنامه و مدیریت شده برای اجرای پروژه های مختلف از همه کمک می گیرد.
وی یادآور شد: به طور متوسط سالانه هشت هزار و 200 پروژه محرومیت زدایی در کشور انجام می شود اما سال قبل اجرای 40 هزار پروژه در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.
زهرایی اضافه کرد: تاکنون بیش از 17 هزار پروژه در سطح کشور آغاز شده و چند هزار مورد آماده افتتاح است و همزمان با هفته بسیج سازندگی به بهره برداری می رسد.
وی تاکید کرد: در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی 6 مولفه مربوط به مدیریت و نهادهای حاکمیتی و 6 مولفه آن مربوط به مردم است که اگر مردم پای کار نباشد توفیقی حاصل نخواهد شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.