به گزارش ایرنا محمد فرهادی روز چهارشنبه در نشست شهرداران استان با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: برای انجام بهتر فعالیت های عمرانی در سطح شهرها باید استفاده از آزمایش کنترل فنی خاک گسترش پیدا کند.
وی گفت: استفاده از مصالح بومی دارای استاندارد از موضوعاتی است که باید در دستور کار شهرداران قرار گیرد.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از مواردی که باید شهرداران دنبال کنند شناسایی محله ها و محدوده های ناکارآمد است.
وی بر تهیه طرح ممیزی و دفع آب های سطحی تاکید کرد و گفت: برای کنترل و به روز رسانی نقشه های موجود باید اقدام شود.
فرهادی اضافه کرد: بارندگی های ابتدای سال و بروز سیل، ضرورت تهیه طرح جمع آوری آب های سطحی را بیشتر کرده لذا شهرداری ها باید با طرح های مصوب به دنبال اقدامات پیشگیری باشند.
وی بر مطابقت پروژه های پیش بینی شده و میزان قیر رایگان تاکید کرد و گفت: شهرداران باید در این زمینه نهایت دقت را داشته باشند چرا که دستگاه های نظارتی ورود پیدا می کنند و اگر کم توجهی شده باشد، باید پاسخگو باشند.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر رعایت ضوابط ایمنی در صدور پروانه ساختمانی اظهار داشت: لزوم به روز رسانی نقشه های پایه شهر و پیاده سازی محدوده و حریم شهرها نیز از جمله مواردی است که در ارزیابی ها مد نظر قرار می گیرد.
وی خواستار رفع ابهامات در طرح های جامع و تفصیلی شد و گفت: هر نوع تغییر کاربری نیز باید مطابق نظر مراجع رسمی انجام شود.
فرهادی ادامه داد: شهرداران برای تهیه نقشه های مورد نیاز شهر باید از مهندسان واجد شرایط و تا حد ممکن بومی استفاده کنند و برای انعقاد قراردادهای طراحی و مشاوره با دفتر فنی استانداری هماهنگ باشند.
وی بر بهره گیری از دانش جدید در آبیاری فضای سبز شهری تاکید کرد و گفت: فهرست بهای حفاری نیز در دسترس شهرداران قرار دارد که می توانند از آن استفاده کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.