آدریان کوزیانسکی روز دوشنبه در جریان سفر به اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: خواهر خواندگی اراک و آرجش از بیش از 10 سال گذشته کلید خورده اما در طول این سال ها اجرایی نشد.
وی بیان کرد: کلانشهر اراک در استان مرکزی و پیتشت رومانی دارای ظرفیت هایی هستند که همکاری های دوجانبه می تواند منجر به توسعه هر 2 شهر شود.
سفیر رومانی اظهار کرد: اراک و آرجش ظرفیت های مناسبی در زمینه های انرژی، صنعت توریسم، کشاورزی، حمل و نقل و آی تی برای همکاری های مشترک دارند.
کوزیانسکی بیان کرد: با همه قابلیت ها و توانمندی های استان مرکزی آشنایی ندارم اما پتروشیمی و ماشین سازی اراک به عنوان 2 صنعت مهم در ایران را به خوبی می شناسم.
شهردار اراک نیز در گفت و گو با ایرنا گفت: شهرداری اراک در راستای دعوت سفیر رومانی به این شهر به دنبال تقویت مناسبات مختلف از جمله توسعه فرآیند شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و فضای سبز است.
داود تاجران افزود: دیدار با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، اراک گردی، نشست ضیافت شام با حضور دست اندرکاران بخش صنعت، مهمترین برنامه های سفیر رومانی در نخستین روز از سفر به این استان است.
وی بیان کرد: بازدید از چند واحد تولیدی، صنعتی و شرکت در آیین کاشت درخت دوستی از دیگر برنامه های سفیر رومانی به اراک است.
شهر پیتشت در شهرستان ارجش در کشور رومانی واقع شده‌ و جمعیت این شهر 168 هزار و458 نفر است.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.

3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.