کامران گردان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارک منظر شفابخش با چهار میلیارد ریال اعتبار واقع در بلوار ارم همدان ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پارک بزرگ به زودی در زمینی به وسعت سه هزار مترمربع ساخته می شود افزود: قرار است در این پارک انواع گونه‌های گیاهی کاشته شود.
گردان بیان کرد: رویکرد احداث این پارک، ایجاد یک باغ گیاه ‌شناسی در مقیاس کوچک است که به ظرفیت پارک 48 هکتاری ارم اضافه خواهد شد.
رئیس کمیسون خدمات شهری،‌حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه سرانه فضای سبز شهر همدان حدود 10 متر مربع است، تاکید کرد: هم اینک میانگین کشوری به ازای هر نفر 12 مترمربع است لذا افزایش سرانه فضای سبز در چهار سال آینده به 10.6 متر مربع از برنامه های کاری است.
گردان خاطرنشان کرد: البته اگر مساحت باغ های همدان را در کنار فضای مساحت سبز موجود شهر قرار دهیم سرانه فضای سبز ما در حد مطلوب قرار می‌گیرد.
گردان با تاکید بر افزایش فضای سبز در سطح شهر گفت:‌ سعی شورا و شهرداری همدان توزیع متوازن فضای سبز در نقاط مختلف شهر همدان و بهره‌مندی تمام مردم از این فضاها است.
وی با تشریح برنامه‌های این کمیسیون برای جایگزین کردن گیاهان در پوشش فضای سبز همدان بیان کرد: از دوره چهارم شورا برنامه کاشت گیاهان کم آب بر در همدان آغازشد که با این کار حذف تدریجی چمن و کاشت درخت‌های دائمی انجام شد تا علاوه بر کاهش هزینه ها بتوان با بحران کم ‌آبی مقابله کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر همدان با اشاره به روند طرح جایگزین سازی درخت به‌جای چمن در پارک‌های همدان اظهار کرد: در اجرای طرح‌های مربوط به فضای سبز شهری از تجربه های دیگر استان‌ها و از نظرهای علمی کارشناسی اهل‌فن استفاده می‌کنیم به همین دلیل همدان در این عرصه در سطح کشور پیشگام است.
هم اینک سه هزار هکتار باغ های حریم شهر همدان و 580 هکتار پارک‌ و فضای سبز داخل محدوده در همدان وجود دارد.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.