به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی در این اطلاعیه از مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی خواسته شده است با رعایت نکات بهداشتی و توجه به هشدارهای دامپزشکی از بیماری تب خونریزی دهنده تب کریمه کنگو جلوگیری کنند.
بر این اساس لازم است با توجه به گرم شدن هوا و افزایش احتمال شیوع این بیماری، مصرف کنندگان از کشتار غیرمجاز دام یا خرید گوشت از قصاب های خانگی و یا تهیه گوشت فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی خودداری کنند.
همچنین با توجه به اینکه تماس انسان با خون و بافت های آلوده دام می تواند برای انسان بیماری زا باشد لازم است در صورت مواجه با گوشت تازه (به صورت گرم) حتما گوشت و آلایش خوراکی (کبد، جگر، قلوه) را پیش از مصرف حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت در یخچال نگهداری کنند.
این اطلاعیه تصریح کرد: علاوه بر این می بایست حتی الامکان هنگام خرد کردن گوشت و آلایش خوراکی از دستکش استفاده شود و لازم است افرادی که با دام سر و کار دارند هنگام کار از وسایل محافظت فردی از قبیل دستکش ماسک چکمه و لباس کار مناسب و عینک استفاده و بعد از انجام کار روزانه دست ها، وسایل و البسه کار را شست و شو و ضدعفونی کنند.
همچنین پیش از آغاز کار می بایست از عدم وجود خراش و جراحت پوستی اطمینان حاصل و از تماس مخاطی بدن با خون و ترشحات دام کشتاری پرهیز شود و در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار یا بروز علایم بیماری بسرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
در این اطلاعیه از دامداران خواسته شده است با توجه به اینکه عامل انتقال این بیماری کنه می باشد، نسبت به سمپاشی دام و جایگاه نگهداری دام ها اقدام کنند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.