به گزارش ایرنا محمد اصغرزاده روز یکشنبه در نشست کارگروه استانی امور زیربنایی و شهرسازی که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد اظهار داشت: طبق دستورالعمل‌ها فعالیت دامداری در حریم شهر ممنوع است مگر اینکه در کمیته زیربنایی تصویب شود.
وی افزود: صدور مجوز در این کمیته اگر باب شود مشکلات اجتماعی و مسایل بهداشتی را هم ایجاد خواهد کرد.
شهردار فردوس نیز در این نشست گفت: درخواست‌های زیادی مبنی بر ایجاد دامداری در حریم شهر داریم که در آینده نیاز آبی خواهند داشت.
علی کاظمی بیان کرد: برخی دامداری‌های سنتی در گذشته به طور غیرمجاز در حریم شهر اقدام به فعالیت کرده‌اند که این فعالیت ها عمدتا در محدوده مجاور محله هدف بازآفرینی به نام جوادالائمه، قرار گرفته است.
وی افزود: در این محله به لحاظ ارزش کیفی سکونت، پروژه هایی از قبیل سالن چند منظوره ورزشی ایجاد می‌شود اما بنا بر گزارش‌های رسیده، مردم محله از بوی بد و وضعیت نامناسب بهداشتی شاکی هستند.
شهردار فردوس بیان کرد: برخی درخواست ایجاد دامداری با ظرفیت پایین دارند اما اگر این وضعیت کنترل نشود تضمینی نیست که توسعه پیدا نکند.
وی به درخواست شهرداری فردوس از کارگروه استانی زیربنایی و شهرسازی برای احداث بند خاکی اشاره کرد و گفت: شهر فردوس دارای معابر وسیعی بوده که مدیریت شده اما مدیریت بارندگی ها نیز ضروری محسوب می شود.
کاظمی با بیان اینکه ظرفیت بند خاکی مورد درخواست 70 هزار مترمکعب پیش بینی شده است افزود: طبق مطالعات انجام شده این بند با حداقل پنج میلیمتر بارندگی آبگیری می ‌شود.
وی اظهار داشت: این آب در آبیاری فضای سبز شهرداری کمک موثری می کند و از طرفی با فروش مازاد آن به بخش کشاورزی هزینه های احداث بند در بازه چهار سال برگشت داده می شود.
در این نشست مصوب شد ایجاد دامداری فقط برای 30 راس گوسفند مجوز دریافت کند و بیش از این حد اجازه فعالیت به واحد مربوطه داده نمی شود.
برای احداث بند خاکی نیز مقرر شد کلیات طرح تصویب شود اما امور آب و مدیریت بحران جزئیات طرح را با دقت بیشتر رصد کنند.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.