سید ابوالحسن میرجلیلی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم های عملیاتی و امدادی شامل امدادگران هلال احمر، واحدهای پلیس راه، تکنسین های اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها، دهیاری ها و راهداران در این بازه زمانی به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در حالت آماده باش کامل قرار خواهند داشت.
وی بیان کرد: با توجه به حجم بارش های پیش بینی شده در این مدت تمامی فرمانداری ها، شهرداری ها، بخشداری ها و حتی دهیاری های استان با دستور استاندار در حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: مطلب خیلی مهم اینکه از هم استانی ها تقاضا داریم در بازه زمانی مذکور به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه در حریم و بستر رودخانه ها و مسیل ها قرار نگیرند.
وی همچنین به مردم توصیه کرد: در این بازه زمانی از مسافرت های غیرضروری خودداری کنند یا حین مسافرت حتما وسایل مورد نیاز و ایمنی را به همراه داشته باشند.
میرجلیلی گفت: اگر هم استانی ها حین مسافرت با آبنما یا پل مواجه شدند که آب جاری است با حوصله مدتی توقف کنند و خود و خانواده را به آب نزنند چون اکثر تلفات استان در 10 سال گذشته در سیلاب ها به دلیل بی احتیاطی در این زمینه بوده است.
وی افزود: کشاورزان، دامداران و عشایر خراسان جنوبی نیز در روزهای باقیمانده تا ورود موج بارشی به استان نسبت به ایمن سازی تاسیسات کشاورزی و دامی اقدام کنند تا شاهد کاهش چشمگیر خسارات در استان باشیم.
خراسان جنوبی از جمله استان هایی بوده که فعالیت سامانه های بارشی اخیر تاکنون در این استان خسارات سنگین نداشته است.
این استان مرزی به مرکزیت بیرجند 11 شهرستان دارد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.