مهدی هاشمی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین آب آشامیدنی شهرهای استان به ویژه مناطق درگیر سیلاب وجود ندارد و شرایط در این مناطق تحت کنترل است.
وی بیان کرد: همچنین یک دستگاه بسته بندی آب با ظرفیت 2 هزار بسته در حجم های 250 سی سی تا 2 لیتر نیز در بیرجند مستقر شده که در صورت مواجهه با بحران و قطع آب ناشی از شکستگی خطوط بر اثر سیلاب، آب شرب مورد نیاز مردم تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: سه سال شده این دستگاه در استان تهیه شده و در آیین ها و شرایط خاص برای تامین آب شهروندان در مواقع بحران استفاده می شود.
وی عنوان کرد: مطابق آماده باشی که ستاد بحران استان مبنی بر احتمال وقوع سیلاب اعلام کرد تدابیر لازم در شرکت آب و فاضلاب نیز اتخاذ شد از جمله اینکه از مسیر تمام خطوط انتقال آب سرکشی و در حد امکان نسبت به مقاوم سازی برخی خطوط اقدام شد.
هاشمی مقدم ادامه داد: تامین تانکرهای سیار و ثابت آب شرب، ضدعفونی و آبگیری تانکرها و بروزرسانی تجهیزات و امکانات از دیگر اقدامات پیشگیرانه در مقابله با سیل و خسارت آن به تاسیسات آب و فاضلاب بوده است.
وی یادآور شد: روز گذشته خط انتقال آب شرب دیهوک - طبس بخاطر سیلاب دچار شکستگی شد که تا ساعت یک بامداد امروز خط مرمت و مشکلی برای آب شرب مردم این منطقه وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تا این لحظه گزارشات واصله نشان از شرایط پایدار است اما با توجه به اعلام سیل شدید در برخی مناطق باید استحکام خطوط انتقال بیشتر شود که در این زمینه برآورد خسارت ها و طرح های لازم به زودی آماده خواهد شد تا اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران هزینه شود.
وی افزود: در برخی مناطق حفاری های دستگاه های اجرایی سبب ورود سیل به خطوط انتقال و آسیب به شبکه انتقال آب شرب شده است که انتظار می رود قبل از هرگونه حفاری شرکت آب منطقه ای در جریان حفاری ها قرار بگیرد.
هاشمی مقدم با بیان اینکه سیاست شرکت آب و فاضلاب بیشتر پیشگیری و آمادگی است اظهار داشت: پیشگیری های قبل از وقوع بحران سبب شد هیچ خللی در شبکه های آب شرب شهری استان ایجاد نشود.
وی بر هماهنگی دستگاه های اجرایی برای انجام هرگونه حفاری تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه خطوط انتقال آب همچنین فیبرنوری مخابرات از زیر زمین انجام می شود دستگاه های خدمات رسان قبل از حفاری و خاکبرداری هماهنگی های لازم را انجام دهند تا به خطوط عرضی آب آسیب وارد نشود.
هاشمی مقدم ادامه داد: در این زمینه دستگاه هایی از جمله شهرداری ها، ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای، دهیارای ها مراقب آسیب به تاسیسات آب و فاضلاب باشند.
وی بیان کرد: همچنین انتظار می رود برای احداث سیل بند توسط منابع طبیعی یا راه و شهرسازی حتما قبل از هر گونه اقدامی به دستگاه هایی که در پایین دست تاسیسات دارند اطلاع رسانی لازم را انجام دهند چراکه هماهنگی بین دستگاهی اگر باشد بخش زیادی از مشکلات حل می شود.
سامانه بارشی از 2 روز گذشته در خراسان جنوبی فعال شد و فعالیت آن دیروز (یکشنبه) در سراسر استان شدت گرفت به گونه ای که برخی محورهای اصلی، فرعی و روستایی مسدود شد و خساراتی نیز بر جا گذاشت.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.