فریدون نقابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فرورفتگیها در محل کانالهای حفر شده از سوی دیگر دستگاههای خدمات رسان ایجاد شده اند زیرا پس از پایان عملیات کار زیرسازی، مرمت و آسفالت آن بطور کامل انجام نشده بود.
وی گفت: همچنین براثر شدت بارش 15 مورد روان آب ناشی از بیرون زدن آب از کانالها در خیابانهای سطح شهر سبزوار رخ داد که با اقدام به موقع نیروهای شهرداری این مشکل نیز برطرف شده است.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری سبزوار افزود: پیرو اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی مبنی بر احتمال شدت بارندگی و آبگرفتگی معابر، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیلها همه نیروهای خدمات شهری در سطح این شهرستان در آماده باش کامل هستند.
سبزوار سومین شهر پرجمعیت خراسان رضوی پس از مشهد نیشابور است که با 247 هزار نفر در گستره سه هزار و 754 هکتار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
بر اساس پیش بینیهای اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارش شدید باران که از شنبه شب در این استان آغاز شده تا فردا 27 فروردین ادامه دارد.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال و بجستان در جنوب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون هفت سد در این استان سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی بخاطر حجم بارشها شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.