سیدحسن جعفری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اسحاق جهانگیری در تماس تلفنی با علیرضا رزم حسینی از آخرین وضعیت جاری در خراسان رضوی مطلع شد و در جریان گزارش بارشها و خسارات وارده ناشی از آن قرار گرفت.
وی گفت: استاندار خراسان رضوی در این تماس تلفنی گزارشی از وضعیت مدیریت بحران در استان وتصمیمات و عملیات برای مواجه با شرایط بحرانی ارائه کرد.
بر اساس اخطار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی شدت بارشها طی امروز و فردا 25 و 26 فروردین ماه در این استان افزایش یافته و منجر به بروز روان آب، آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیلها در بیشتر مناطق خراسان رضوی می شود. بارندگی دیشب و امروز موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است. شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
همچنین تاکنون هفت سد در این استان سرریزه شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی بخاطر حجم بارشها شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاهای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.