حیدر خوش نیت که روز دوشنبه به همراه شهردار مشهد مشغول بازدید از مسیل اسماعیل آباد در حاشیه شمالی شهر مشهد بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز صبح ماموران شهرداری مستقر در محل، آزادسازی بستر مسیل را آغاز کرده اند.
وی با اشاره به بارشهای مداوم و آرام باران طی 24 ساعت گذشته ادامه داد: طی این مدت 27 میلیمتر باران در مشهد باریده است و بیشترین حجم بارش در مناطق شرقی و شمالی شهر رخ داده است.
سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به رفع چندین مورد آبگرفتگی معابر در مشهد گفت: بارشهای اخیر در 357 روستای شهرستان مشهد با حدود400 هزار سکنه خساراتی به همراه نداشته است.
به گزارش ایرنا پیش از این به ساکنان 74 واحد مسکونی بنا شده در بستر مسیل اسماعیل آباد مشهد اعلام شده است در صورت بروز سیلات و حالت فوق العاده ملزم به تخلیه محل سکونت خود خواهند بود.
روان آبها و سیلابهای مشهد ازطریق کانالهای شهری و مسیلهای طبیعی همچون اسماعیل آباد، سیاسک و زرکش به کشف رود می ریزد.
رودخانه 'کشف رود' در حومه شمالی کلانشهر مشهد از به هم پیوستن دو رود فرعی جاری شده از کوههای هزارمسجد و بینالود و جاری شدن مسیلهای محلی در آن تشکیل می شود.
این رودخانه 290 کیلومتری از غرب به شرق جریان دارد و در ادامه مسیر خود در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد رود تجن نام می گیرد و به سوی ترکمنستان ادامه می یابد و سرانجام در ریگزارهای این کشور همسایه فرو می رود.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی بارشهای شدید باران که از شنبه گذشته از سمت غرب استان آغاز شد تا ظهر فردا 27 فروردین ادامه دارد.
1922/3221
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.