رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر اقدام عاجل در آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه صورت نگیرد، کشت پاییزه نیز تهدید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، کیخسرو چنگلوایی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، در جلسه ای که به منظور اتخاذ راهکارهای اجرایی، پشتیبانی جهت ساماندهی اراضی و مزارع آب گرفته و آماده سازی آنها برای کشت تابستانه که به صورت خاص در خصوص شهرستان شوش در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران برگزار شد، اظهار کرد: دو نوبت سیل در سال گذشته و فروردین امسال خسارت های زیادی به بخش کشاورزی استان وارد کرد.

وی افزود: به دلیل سیل تنها در بخش تولید گندم حدود ۷۵۰ هزار تن کاهش تولید داریم.

چنگلوایی ادامه داد: خسارت های زیادی نیز به زیر ساخت های بخش کشاورزی وارد شده است که اگر اقدام عاجل و برنامه ریزی درستی صورت نگیرد، نه تنها برای کشت تابستانه که برای کشت پاییز نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تخلیه آب از اراضی برای نجات حداقلی محصولات باقیمانده، آماده سازی اراضی برای کشت تابستانه و پاییزه و مرمت و اصلاح و بازسازی زیر ساخت ها از جمله اهداف ما در ادامه کار است.

چنگلوایی تصریح کرد: در اولین اقدام خود خسارت های وارد شده به شهرستانها و دهستان ها به تفکیک بررسی کردیم و در مجموع حدود ۳۷۰۰ کیلومتر از انهار سنتی، ۲۰۰۰ پمپ و دیزل، ۶۸ کیلومتر لوله های خط انتقال، ۱۱۲ کیلومتر جاده های کنار شبکه های آبیاری و زهکشی، بیش از ۶۰ کیلومتر کانال و ۷۰۰ کیلومتر طول دستگاه های زهکشی دچار آسیب شده است.

وی افزود: در برآورد های اولیه صورت گرفته، ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای بازسازی این تاسیسات مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: در جلسه ای که چندی پیش با حضور استاندار خوزستان در خصوص بازسازی و ساماندهی اراضی آب گرفته و آماده سازی زمین های کشاورزی برای کشت تابستانه برگزار شد، متولیان آماده سازی اراضی هر شهرستان به تفکیک مشخص و معرفی شدند که شرکت متن و اروندان و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان متولی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه، سازمان آب و برق خوزستان متولی خسرج، شرکت ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب و شهرداری متولی شهرستان های باوی، اهواز و کارون، اداره کل مدیریت بحران و بنیاد مسکن متولی شهرستان شوش، موسسه جهاد نصر متولی شوشتر و در خصوص شهرستان شادگان به دلیل عدم خروج از سیلاب ظرف هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد.

چنگلوایی در پایان بیان کرد: در جلسه امروز امکانات موجود در نقاط آسیب پذیر مورد بررسب قرار خواهد گرفت تا طی برنامه ریزی کوتاه مدت و با قید فوریت زمین های کشاورزان برای کشت تابستانه آماده شود.

WhatsApp Image 2019-05-07 at 2.07.33 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.