به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا عباسی افزود: براساس ماده 3 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی، تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات الکترونیکی همچون عکس برداری، فیلمبرداری و سامانه های ماهواره ای برای ثبت تخلفات و کنترل عبور و مرور در شهرها به عهده شهرداری ها و در خارج از شهرها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
وی اظهار داشت: در خراسان جنوبی توسط شهرداری ها تاکنون 23 دوربین ترافیکی نصب شده و در اختیار راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است که از این تعداد 11 دوربین در بیرجند، 6 دوربین در قاین، 5 دوربین در سرایان و یک دوربین هم در بشرویه تخلفات را ثبت می کند و کافی نیست.
رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی ادامه داد: نیروی انتظامی هم تعدادی دوربین در شهرهای مختلف خراسان جنوبی برای ثبت تخلفات نصب کرده و هم اکنون 11 دوربین در تقاطع های مختلف شهرستان بیرجند، سرعت وسایل نقلیه را ثبت می کند.
وی گفت: شهر بیرجند بیشترین نیاز را به دوربین ترافیکی دارد و قرار است شهرداری بیرجند 10 دوربین ترافیکی دیگر را تا پایان سال در شهر نصب و راه اندازی کند.
سرهنگ عباسی افزود: نصب دوربین های ثبت تخلف، نقش بسزایی در کاهش تخلفات رانندگی دارد که از ابتدای امسال تاکنون در بیرجند 4 مورد تصادف منجر به فوت رخ داد و این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش دارد.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.