حسین شکوهی نسب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده ‌ای منوجان خبر داد و افزود: این کارگروه با توجه به افزایش میزان تصادفات ایجاد شده و این افزایش درصد تصادفات زنگ هشداری برای مسئولان است.
وی تصریح کرد: با توجه به آمار بالای تصادفات در این شهرستان یکی از اولویت های این کارگروه شناسایی نقاط حادثه خیز و پر تصادف است تا نسبت به رفع این نقاط حادثه خیز اقدام شود.
وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ صحیح رانندگی در کاهش تصادفات موثر است اظهار کرد: با نهادینه کردن فرهنگ رانندگی و ترافیکی و ارتقاء اطلاعات مردم در این زمینه می‌ توان روند آمار تصادفات را کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از هموطنان هر ساله در تصادفات جان خود را از دست می دهند و بیشترین علت سوانح مربوط به تصادفات مرتبط با عامل انسانی و راننده است از این رو در این بخش باید بیشتر برنامه ریزی انجام شود.
رئیس دادگستری منوجان ادامه داد: برای پیشگیری از تصادفات اگر رانندگان شرایط پیشگیری از تصادفات را بدانند و در عمل اجرا کنند درصد زیادی از سوانح رانندگی کاهش می یابد.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه در زمینه کاهش آسیب ‌های اجتماعی و معضلات کشور مجموعه اقداماتی را انجام داده است اظهار کرد: تصادفات جاده ‌ای و مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ‌ای یکی از مشکلات و معضلات کشور است که دستگاهها و نهاد‌های مختلفی را درگیر خود کرده است از این رو نیاز به همکاری همه دستگاه و مردم است.
وی افزود: دستگاه قضایی به عنوان یک نهاد حاکمیتی کشور درباره آسیب‌ ها و مشکلات جامعه حساس بوده و سعی کرده در حد وظیفه و توان خود در کاهش این معضلات و آسیبها حرکت کند و در زمینه تصادفات جاده ‌ای با توجه به روند نگران کننده این بخش قوه قضائیه ورود جدی کرده و اقدامات ارزشمند و موثری را در این حوزه انجام داده است.
شکوهی نسب بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات حوزه قضایی شهرستان منوجان در راستای کاهش تصادفات و سوانح رانندگی تشکیل کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده ‌ای است که دستگاههای پلیس راهور، اداره راه و شهرسازی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای، شهرداری، فرمانداری، سپاه و بسیج، نیروی انتظامی و آموزش وپرورش در آن عضویت دارند.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.