به گزارش ایرنا مهدی هنری روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: باید از ظرفیت رسانه در خدمت رسانی و توانمندسازی مردم روستاها استفاده شود تا آحاد جامعه با شیوه اقدامات و خدمت رسانی به مردم آشنا شوند.
وی اظهار داشت: سازمان بسیج سازندگی در سال 1379 براساس فرمان مقام معظم رهبری برای هدایت حرکت های جهادی شکل گرفت و ابتدا تمرکز اصلی فعالیت ها بر ظرفیت های گروه های جهادی و استفاده بهینه از این ظرفیت ها بود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: این سازمان نقش تسهیل گری داشته و با نیروی انسانی حداقلی و منعطف به شبکه عظیم نیروهای مردمی و جهادی وصل است.
وی گفت: پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی از مهم ترین برنامه های بسیج سازندگی است که به دولت در اجرایی پروژه های محرومیت زدایی کمک می کنیم و هدایت فعالیت های جهادی و ورود به عرصه های اقتصاد مقاومتی و اشتغال از دیگر برنامه های این سازمان است.
هنری افزود: با توجه به اینکه سال 1398 از طرف مقام معظم رهبری به سال رونق تولید نام گرفته، بسیج سازندگی در حوزه اشتغال با شناسایی ظرفیت نقاط مختلف و رسته های شغلی اولویت دار که در هر منطقه است، در راستای تکمیل زنجیره های ارزش مشاغل مختلف ورود کرده است.
وی تصریح کرد: مشکل اصلی در روستاها اعتبار نیست بلکه اولویت موضوع اشتغال بحث تسهیلات است و ملاک ایجاد اشتغال را براساس توزیع اعتبار و تسهیلات می سنجیم که با واقعیت کف میدان فاصله داشته ولی مدل کاری ما در اشتغال این است که ابتدا بازار را بررسی کرده و مطابق آن شغال ایجاد می کنیم.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: به روز بودن افراد نسبت به شغل خود در حوزه بازار مهم است چون کسی که در بازار کار می کند باید همیشه ذائقه افراد را بررسی کرده و مطابق آن تولید کند.
وی افزود: هر جا مشکل بازار رفع شود حتی نیاز به اعتبار و تسهیلات هم وجود ندارد چون اگر افراد از وضعیت بازار فروش خود اطمینان داشته باشند از سرمایه های خود، نیازشان را تامین می کنند.
هنری اظهار داشت: در حوزه بازار به دنبال راه اندازی نمایشگاه و فروشگاه عرضه مستقیم تولیدات در مرکز استان هستیم که با استان های دیگر هم برای فروش تولیدات استان اتصال ایجاد می کند.
وی گفت: برای اینکه به گذشته روستاها برگشته و روستا نقش مولد بودن را پیدا کند باید کالاهای اساسی موردنیاز مردم مثل نان، شیر، گوشت و ... توسط آنها در روستا تامین شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: در روستا چون هزینه های جانبی زندگی پایین است اگر معیشت مردم تامین شود به تثبیت اشتغال و انگیزه بخشی به مردم برای ماندن در روستاها کمک می کند.
هنری گفت: بعد از اینکه روستاییان بتوانند نیازمندی خود را تامین کنند به دنبال این هستیم که مردم بتوانند بخشی از مایحتاج شهر را هم تامین کنند.
وی افزود: در زمینه فعالیت های عمرانی با نهادهای مختلف رایزنی کردیم و از جمله آستان قدس رضوی، بنیاد برکت، بانک ها و خیران در ارتباط با گروه های جهادی توانسته اند از اعتبارات خارج از اعتبار استانی برای محرومیت زدایی تامین کنند که حجم قابل توجهی در سال گذشته در این عرصه کار شد و امسال هم ادامه می دهیم.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.