به گزارش ایرنا مدیر جدید آموزش و پرورش بیرجند روز شنبه در این آیین گفت: آموزش و پرورش باید روحیه امید، ولایتمداری و دین باوری را در آینده سازان کشور تقویت کند و حضور چشمگیر مردم در سالگرد بلوغ انقلاب اسلامی بیانگر موفقیت در این عرصه مهم است.
وی افزود: مدیریت، فرایند برنامه ریزی، فرماندهی، هدایت و کنترل است که انتظار می رود جامعه فرهنگی با راهکارهای خلاقانه روند مدیریتی را برای بهبود شرایط جامعه بهبود بخشند.
یکه خانی، تلاش برای حفظ کرامت انسانی و افزایش تکریم ارباب رجوع را از مهمترین برنامه های کاری خویش بیان و تصریح کرد: تلاش برای تقویت نشاط در مدارس از مهمترین اقدامات خواهد بود زیرا با ایجاد نشاط جامعه پویا را شاهد هستیم.
وی اظهار داشت: امید می رود با وفاق و همدلی زمینه عملیاتی شدن و تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین در این دوره مدیریت، اجرایی شود.
مدیر پیشین آموزش و پرورش بیرجند نیز گفت: تغییرات مدیریتی استان مدیریت آموزشی شهرستان را با مشکلاتی مواجه کرده بود اما با تمام مشکلات تمام تلاشم را انجام دادم.
محمدرضا ضیائی افزود: با بازنشستگی مدیرکل سابق آموزش و پرورش چند ماه اداره کل با سرپرست اداره و پس از آن هم با مدیریت جدید سه بار این سالن برای خداحافظی بنده آماده شد.
وی گفت: کمتر کسی مدیریت اداره ای به این گستردگی را سه ماه مانده به سال تحصیلی قبول می کند که سه ماه اول را به صورت شبانه روزی کار کردیم تا آغاز سال تحصیلی دانش آموزان با مشکلی مواجه نباشند.
مدیر سابق آموزش و پرورش بیرجند ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در این شهرستان از مهمترین مشکلات پیش رو بود که با هماهنگی های صورت گرفته پنج پروژه به بهره برداری رسید و 10 پروژه دیگر عملیات ساخت آنها آغاز شده است.
وی از تعمیر و بازسازی 50 مدرسه و اخذ مجوز تجاری سازی 20 مدرسه شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: دانش آموزان در این مدت خوش درخشیدند که قبولی رتبه های زیر هزار و چهار رتبه تک رقمی از مهمترین آنها بود.
وی تاسیس مدرسه اوتیسم برای اولین بار در شهرستان بیرجند و 2 مرکز اختلالات یادگیری را از مهمترین اقدامات دوره مدیریت خود ذکر کرد و گفت: برپایی 31 آموزشگاه کمک به افت تحصیلی و 100 دوره آموزشی رایگان با 20 هزار نفر ساعت آموزش از دیگر اقدامات است.
ضیائی اعتماد به جوانگرایی در مدیریت آموزش و پرورش را مهمترین دستاورد مدیریتی اش دانست و افزود: امروز جامعه نیازمند حضور جوانان است زیرا آنها خلاق تر هستند و اگر از این توان استفاده شود بدون شک ارتقای آموزشی را شاهد خواهیم بود.
وی با ابراز ناخرسندی از مواردی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد تاکید کرد: هیچکدام از این محتواها مورد تایید نیست و باید حرمت خودمان را بیش از این نگه داریم.
مدیر پیشین آموزش و پرورش بیرجند گفت: از مدیرکل آموزش و پرورش استان برای برداشتن این بار بزرگ مسئولیت تشکر می کنم و ماموریتم به عنوان مدیر آموزش و پرورش بیرجند تمام شد اما همواره نسبت به آموزش و پرورش مسئولیت دارم و در این زمینه خدمت خواهم کرد.
«محمدرضا ضیائی» به مدت 18 ماه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بیرجند را برعهده داشت.
استان خراسان جنوبی با 11 شهرستان و به مرکزیت بیرجند 12 منطقه آموزشی دارد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.