به گزارش ایرنا، مجید صفری روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی امور شهری و روستایی شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات شهرداری آبسرد برگزار شد، با اشاره به موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از موضوعات مطرح شده ساماندهی آرامستان های شهرستان است که در نظر داریم در هر بخش و هر شهر یک آرامستان مشخص ایجاد شود و نهادهای مربوطه آرامستان‌های قدیمی مناطق شهری شهرستان دماوند ساماندهی می‌شوند.
وی از دیگر موضوعات مطرح شده را توسعه عمران شهری و روستایی دانست و بیان کرد: این جلسه نخستین نشست با حضور مسئولان منطقه در بخش توسعه عمران روستایی بود که ، شوراها و دهیاری ها برای تحقق آن نقش بسیار موثری دارند.
صفری خاطر نشان کرد: تقویت شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان جزء سیاست های ما است تا تمامی شهروندان در آن سهیم بوده و فعالیت کنند.
این مقام مسئول به ساماندهی و تعیین و تکلیف دوربین های شهری به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل برای دستگاه های امنیتی و انتظامی اشاره کرد و افزود: تقویت طرح پایش تصویری در سطح شهرستان با هدف کاهش سرقت و تخلفات ضروری است که این مهم همت مسئولان منطقه را می طلبد.
فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه بسیاری از موضوعات و مصوبات در این جلسه از لحاظ طی مراحل قانونی زمانبر است عنوان کرد: اینکه برخی مصوبات در چند جلسه تکرار و به دلیل پیشرفت مرحله به مرحله هر مصوبه است که در جلسات مطرح می شود.

** راه اندازی مرکز تخصصی مشاوره تحصیلی و خانواده در دماوند
همچنین فرماندار شهرستان دماوند روز پنجشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دماوند با بیان اینکه طی یکسال اخیر پیشرفت های خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشتیم، افزود: این میزان کافی نبود و باید بیش از پیش کوشید.
وی افزود: اخذ رتبه شاخص در حوزه های مختلف موضوعی محسوب می شود که آنگونه که باید موفق نبودیم و علت آن نیز بیشتر مباحث مالی و گاها عملیاتی نشدن برخی مصوبات است.
مهرداد پورفتحی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: در ایام دهه فجر نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در تمام مدارس شهرستان دماوند برگزار میشود.
وی افزود: هنرستان زینبیه که یکی از بزرگترین هنرستان های شرق استان است در دهه فجر به بهره برداری می رسد که البته مشکل گاز رسانی دارد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در هفته آینده یکی از بزرگترین مراکز مشاوره را در شهرستان افتتاح میکنیم که یک مرکز تخصصی با 6 اتاق است و مشاوره در زمینه تغذیه، خانواده و مذهبی صورت میگیرد.
پورفتحی افزود: هنرستان شهید رجایی از جمله هنرستان های دماوند است که به دلیل مشکلات مالی در حال خارج شدن از منطقه است که به طور جدی در تلاش هستیم تا این هنرستان را حفظ کنیم.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.