به گزارش ایرنا، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه ها به خبرنگار ایرنا گفت: کارخانه بنتونیت با ظرفیت سالانه 54 هزار تن به بهره برداری رسید.
محمود زارع نیا افزود: این واحد تولیدی برای 18 نفر به صورت مستقیم و 55 نفر بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند و بیشترین کاربرد پودرمیکرونیزه بنتونیت تولیدی این کارخانه در گندله سازی، صنایع شوینده، ارتینگ و خوراک دام است.
همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی کارخانه آهک کلسینه شرکت طبس پودرآران با حجم سرمایه گذاری 170 میلیارد ریال در شهرک صنعتی طبس به بهره برداری رسید.
میزان اشتغال این کارخانه 30 نفر به طور مستقیم و 125 نفر به طور غیرمستقیم و بیشترین مصارف تولیدات این کارخانه در صنایع فولاد و کاربیت کلسیم است.
به گزارش ایرنا در این کارخانه همچنین ساخت خط تولید دولومیت کلسینه دانه بندی شده با حضور استاندار آغاز شد و ظرفیت تولید این خط تولید سالانه 60 هزار تن سالیانه بوده و برای احداث آن 230 میلیارد ریال سرمایه مورد نیاز است.
با احداث این واحد تولیدی 40 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بکار می شوند.
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به طبس از اداره کل راه آهن شرق، معدن زغالسنگ پروده و کک طبس بازدید و ساخت کارخانه تعمیر و بازسازی لوکوموتیو در طبس را کلنگ زنی کرد.
همچنین افتتاح عملیات ساخت مخزن 5 هزار مترمکعبی آب زون یک شهر طبس از دیگر پروژه های افتتاحی چهارمین روز دهه فجر با حضور استاندار بود.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.