به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: بزرگترین منطقه ذخیره زغالسنگ خاورمیانه در طبس است.
وی ادامه داد: خراسان جنوبی به ویژه شهرستان تاریخی طبس از ظرفیت بسیار خوبی در زغال سنگ برخوردار است.
معتمدیان با بیان اینکه بیش از 70 درصد ذخایر معدنی کشور در طبس است، گفت: با کارخانه ای که در این منطقه ایجاد شده بیش از 50 درصد از تولیدات زغال سنگ در این واحد صنعتی تولید می شود.
استاندار خراسان جنوبی افزود: از افتخارات ما این است که همه مراحل تولید و استخراج این معدن توسط جوانان و مهندسان ایرانی انجام و سیاست های اقتصاد مقاومتی در این واحد بزرگ و تولیدی استان محقق شده است که از همه آنان و کارکنان سختکوش شرکت زغالسنگ طبس قدردانی می کنم.
ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را شامل می شود که ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.
سالانه بیش از 1.7 میلیون تن زغال سنگ از حوزه معادن زغال سنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.
شهرستان طبس با 72 هزار نفر جمعیت و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین شهرستان ایران و خراسان جنوبی است، هم اکنون حدود 22 هزار نفر در بخش صنعت و معدن خراسان جنوبی فعالیت دارند.
استاندار خراسان جنوبی در دومین روز سفر به طبس از اداره کل راه آهن شرق، معدن زغالسنگ پروده و کک طبس بازدید و ساخت کارخانه تعمیر و بازسازی لوکوموتیو در طبس را کلنگ زنی کرد.
طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند است.
7217* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.