به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسین تکمیلی عصر یکشنبه در دیدار استاندار خراسان جنوبی با مردم شهر عشق آباد شهرستان طبس افزود: معضل بیکاری موجب شده است جوانان این شهر در معادن شهرهای دیگر همچون سمنان مشغول به کار شوند اما با اقدامات کوچک می توان این منطقه را آباد کرد.
وی گفت: معادن بخش دستگردان طبس نیاز به توجه ویژه دارد و البته این توجه را در استاندار خراسان جنوبی دیده ایم و ایشان نگاه مبنایی به این موضوع دارند.
امام جمعه عشق آباد اظهار داشت: بخش دستگردان که بزرگترین بخش شهرستان طبس و کشور از لحاظ وسعت است متاسفانه مورد کم مهری قرار گرفته و موجب مهاجرت گسترده مردم منطقه شده به طوری که جمعیت بخش در یک بازه زمانی کوتاه به نصف کاهش پیدا کرده است و اینجا در دل کویر کاهش جمعیت مشکلات و تبعات امنیتی برای کشور دارد.
حجت الاسلام تکمیلی با بیان این که در موضوع راه های همه استان مشکلاتی داریم و در این بخش نیز با مشکل مواجه هستیم، خواستار تکمیل جاده عشق آباد به پیرحاجات شد.
وی گفت: مشکل بهداشت و درمان در بخش دستگردان جدی است و یک بیمار برای درمان خود باید از عشق آباد به طبس برود و برگشت حدود 250 کیلومتر راه طی کند.
وی ادامه داد: این شهر دو پزشک دارد و برای استقرار پزشک سوم هم صحبت هایی شده است اما در این شهر پزشکان متخصص نیاز داریم و این به نفع اقتصاد کشور هم هست حتی اگر با رفت و آمد درست شود.
امام جمعه شهر عشق آباد بیان کرد: البته اقداماتی در این زمینه انجام شده است و ما منتظر هستیم مرکز جامع سلامت عشق آباد راه اندازی و به دغدغه های مردم در این مورد رسیدگی شود.
وی گفت: ما در حوزه فرهنگی مشکلاتی داریم که از جمله آن نبود مسجد جامع برای این شهر است و مجتمع نداریم که مسائل فرهنگی ما را مدیریت کند.
حجت الاسلام تکمیلی با اشاره به این که 80 درصد مردم بخش دستگردان بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: تقریبا از خدمات بیمه اجتماعی هیچ کس استفاده نمی کند و داروی رایگان و ویزیت رایگانی ندارند اما می توان با یک قرارداد با داروخانه عشق آباد این را حل کرد.
به گزارش ایرنا محمد صادق معتمدیان در سومین روز دهه فجر و دومین سفر شهرستانی خود روز یکشنبه وارد طبس شد و در بدو ورود به طبس مورد استقبال معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس و امام جمعه این شهرستان قرار گرفت.
وی سپس با همراهی معاون اقتصادی خود و جمعی از مسئولان استان و شهرستان راهی منطقه عشایری چاه مسافر عشق آباد در بخش دستگردان شد.
دیدار مردمی با مردم شهر دیهوک و افتتاح چند طرح عمرانی به مناسبت چهلمین فجر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های وی در سفر 2 روزه به شهرستان طبس است.
7217*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.