به گزارش ایرنا وحید داعی روز یکشنبه در آیین افتتاح احداث و آسفالت راه روستایی کلاته کرمانی - کپوگز در شهرستان سربیشه افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 57.7 کیلومتر راه روستایی در استان به بهره برداری می رسد.
وی بیان کرد: از 918 روستای بالای 20 خانوار خراسان جنوبی 829 روستا راه آسفالت دارند و راه 35 روستای بالای 20 خانوار به طول 265 کیلومتر نیز در دست اجراست.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار داشت: از 89 روستای فاقد راه آسفالت، 64 روستا در شهرستان های بیرجند، درمیان، سربیشه و نهبندان قرار دارد.
وی طول راه آسفالت و خاکی روستایی شهرستان سربیشه را یکهزار و 481 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در قالب روستاهای بالای 20 خانوار 75.5 کیلومتر راه در این شهرستان نیاز به آسفالت دارد در این صورت پرونده راه های روستایی این شهرستان بسته می شود.
داعی اضافه کرد: از این میزان اکنون 50 کیلومتر راه در دست اجراست که 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: احداث و آسفالت راه روستایی کلاته کرمانی - کپوگز به طول پنج کیلومتر به نمایندگی از پروژه های راه و شهرسازی امروز افتتاح شد.
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: برای این پروژه یک میلیارد و 250 میلیون تومان هزینه شده و 148 نفر از این پروژه برخوردار شدند.
وی اظهار داشت: پروژه احداث و آسفالت راه روستایی کانرود سربیشه نیز با مشارکت شرکت آب منطقه ای استان با هزینه کرد سه میلیارد و 500 میلیون تومان برای مطالعه و تامین قیر، اجرا شده است.
داعی مجموع هزینه کرد پروژه های راه روستایی سربیشه را چهار میلیارد و 750 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: از مجموع راه روستایی قابل افتتاح در دهه فجر 19 کیلومتر معادل 33 درصد مربوط به شهرستان سربیشه است.
چهار طرح عمرانی در سومین روز دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در شهرستان سربیشه افتتاح شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.