به گزارش ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد در روستای دستگرد بیرجند افزود: هر کتابخانه می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی را رفع کند و در درمان بنیادین درد های اجتماع مکانی مثل کتابخانه مفید است.
وی اظهار داشت: این کتابخانه که امروز افتتاح شد ادامه کار کسانی است که از سال 1392 کلنگ این پروژه را زده بودند و دهیاری و شورای اسلامی روستای دستگرد هم در تکمیل این کتابخانه نقش بزرگی داشتند.
فرماندار بیرجند گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شرایطی فراهم شود که توسعه این کتابخانه را هم دنبال کنیم و منطقه دستگرد دیگر شکل روستا ندارد بلکه یک شهرک رو به توسعه است و نیازمند فضای فرهنگی است.
وی افزود: از خانواده گرانقدر پروفسور معتمدنژاد که در این مراسم حضور دارند تشکر می کنیم و احداث این کتابخانه در روستای دستگرد یک کار ارزشمند فرهنگی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هم گفت: دستگرد یک روستا نیست بلکه یک شهرک اقماری است که سرریز جمعیت که قرار است در حاشیه شهر بیرجند زندگی کنند در این روستا سکنی گزیده اند.
محمدرضا رضایی افزود: اگر مکان های فرهنگی مثل نهاد کتابخانه های عمومی در هر جایی از کشور رونق پیدا کند بسیاری از مشکلات اجتماعی و امنیتی و بهداشتی کاهش پیدا می کند.
وی اظهار داشت: اگر کتابخانه های ما فعال باشند بدون شک دادگاه، زندان و بیمارستان های ما خلوت می شود و اگر هر کسی یک کتاب به کتابخانه اهدا کند زمینه رونق و اثربخشی آن مجموعه فراهم می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی گفت: افتتاح کتابخانه ها نیازمند همدلی و همراهی آحاد جامعه از مدیران دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است.
رضایی گفت: مجری بنای کتابخانه روستای دستگرد سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی بود که همین جا از این مجموعه تشکر می کنیم، همچنین تلاش دهیار روستای دستگرد در پیگیری و راه اندازی این کتابخانه قابل تجلیل است.
وی افزود: با توجه به اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و عدد 40 در دین مبین اسلام عدد قابل احترامی است، در این عدد یک پختگی و کمال وجود دارد.
وی با اشاره به انواع توطئه های دشمن از روز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گفت امروز هم با جنگ اقتصادی و فرهنگی علیه نظام اسلامی شروع کرده و احساس ما این است که سنگر مقابله با جنگ فرهنگی سنگر کتابخانه هاست.
رضایی گفت: در دهه فجر سه باب کتابخانه به بهره برداری می رسد و مجموعه کتابخانه های عمومی استان به 75 باب کتابخانه می رسد.
وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی همه کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی هفت باب کتابخانه بود که امروز به 75 کتابخانه رسیده است.
وی تصریح کرد: همانطور که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود و این انقلاب فرهنگی است که هیچ وقت برای مسائل مادی و اقتصادی جنگ نکردیم و امروز مهمترین دستاوردهای ما در انقلاب همان دستاوردهای فرهنگی است.
کتابخانه پروفسور معتمدنژاد در زمینی به مساحت 220 متر مربع با هزینه 276 میلیون تومان احداث شد.
عملیات اجرایی این کتابخانه از سال 1392 آغاز شد و با افتتاح آن سه هزار و 500 نفر بهره مند شدند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.