به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در جشنواره حضرت علی اکبر و جوان سرباز
در مصلای حضرت امام خمینی (ره) بجنورد اظهار داشت: همین روحیه ایثار و فداکاری در ملت ایران به دشمن اجازه نمی دهد هرگز به گزینه نظامی برای مقابله با ما بیندیشد.
وی افزود: خون پاک شهیدان، درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرد و رشادت و جان فشانی نیروهای مسلح هم نظام اسلامی را در برابر همه تهدیدها و خطرات بیمه کرده است.
شجاعی با تجلیل از دلاوردی های ایثارگران و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: در دوران جنگ تحمیلی، دنیا با پدیده جدیدی به اسم دفاع در جمهوری اسلامی آشنا شد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی از ابتدای تشکیل منادی صلح، آزادی، برابری، برادری و ارتباط دوستانه و مسالمت آمیز با دنیا بوده است ولی برای دفاع از خود و آرمان های خود، هیچگاه تردید نخواهد کرد.
شجاعی با تقدیر از خانواده معزز شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان گفت: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، امروز کشور به درجه ای از پیشرفت در تولید صنایع و تجهیزات دفاعی رسیده که دشمن جرات فکر کردن به گزینه نظامی را نداشته و چاره ای جز مذاکره ندارد.

* سربازان باید در دوران خدمت مهارت بیاموزند
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی نیز گفت: دغدغه امروز فرماندهان نیروهای مسلح، کسب مهارت و حرفه آموزی به سربازان است و ضروری است این قشر در دوران خدمت خود مهارتی را بیامورند.
سردار سیدحسین مرتضوی اظهار داشت: فرماندهان امروز تلاش می کنند تا با مشارکت تمامی دستگاه ها به سربازان حرفه ای را آموزش دهند تا در کنار خدمت صادقانه، هوشمندانه و مجاهدانه مهارتی نیز کسب کرده باشند.
وی با بیان اینکه جوانان عنصر مفید و کارآمد جامعه هستند افزود: سربازان پس از گذراندن طول خدمت وارد جامعه، بازار کار و تولید خواهند شد و اگر مهارتی داشته باشند بسیار موفق عمل خواهند کرد.
وی گفت: سربازان در بسیاری ماموریت های تاکتیکی، امنیتی، برخورد با جرایم و آسیب های اجتماعی فعالیت دارند و نقش سربازان در تحقق راهبردی دفاعی و هجوم بی بدیل است و همیشه تکیه گاه و مورد اعتماد نیروهای مسلح بوده اند.
سردار مرتضوی با بیان اینکه امروز در همه عرصه های اجتماعی نقش سرباز به عنوان جوان غیور، اثرگذار و الگوساز در بین آحاد جامعه و جوانان مطرح است افزود: سربازان استعدادهای زیادی دارند که کمتر شناخته می شود و ضروری است از این ظرفیت و استعدادها بهره برداری لازم صورت گیرد.
سردار مرتضوی، آموزش مهارتی و استفاده از قابلیت های سربازان را یک مطالبه دانست و افزود: خوشبختانه برخی از دستگاه ها در این خصوص فعالیت هایی داشته اند که امیدواریم روز به روز افزایش یابد.
در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر و جوان سرباز خراسان شمالی که با حضور سربازان یگان های مسلح و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد، از شماری از سربازان و نیروهای مسلح این استان تجلیل شد.
3007/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.