به گزارش ایرنا محمد شفیعی روز پنجشنبه در جشن شکرگزاری برداشت گل نرگس در خوسف افزود: بحث بیمه گل نرگس برای نخستین بار از این شهرستان و خراسان جنوبی کلید خورد.
وی با بیان اینکه اکنون در 17 استان کشور گل نرگس کاشت می شود یادآور شد: با مرمت و احیای 61 رشته قنات در خوسف کشت گل نرگس در روستاهای شهرستان توسعه یافت.
فرماندار خوسف اظهار داشت: گل نرگس یکی از بهترین پتانسیل های کشاورزی این شهرستان است و رتبه پنجم برداشت کشور را دارد.
وی بیان کرد: در شرایط کنونی که به لحاظ وضعیت اقتصادی و خشکسالی ها مردم به ویژه کشاورزان در رنج هستند هدف از برگزاری جشن شکرگزاری گل نرگس، صرفا جشن نیست بلکه با برگزاری این آیین ها نتایج آن را به زودی شاهد خواهیم بود.
شفیعی با بیان اینکه از دو سال قبل جشن شکرگزاری گل نرگس در استان برگزار می شود گفت: در سال نخست برگزاری جشنواره، گل نرگس نه تنها در کشور بلکه در استان هم معرفی نشده بود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن گل نرگس سبب معرفی آن به کشور شده است عنوان کرد: امروز با همکاری افرادی که وارد بازار کار شده اند قیمت هر شاخه گل از 200 به یکهزار و 200 تومان افزایش یافت.
فرماندار خوسف ادامه داد: همچنین برگزاری جشن شکرگزاری گل نرگس در شهرستان منجر به انعقاد تفاهم نامه های مختلفی شد که برای کشاورزان بسیار موثر بوده است.
وی افزود: صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات به کشاوزان و بهره برداران امید را در دل نرگس کاران شهرستان زنده کرد.
سطح زیرکشت گل نرگس شهرستان خوسف 24 هکتار است که 70 درصد آن بارور است و امسال 12 میلیون شاخه گل به ارزش چهار میلیارد تومان برداشت خواهد شد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.