به گزارش ایرنا غلامرضا قوسی روز یکشنبه در نشست جمع بندی سفر سه روزه وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی در شهرستان طبس افزود: تمامی تلاش مسئولان این سازمان رفع موانع تولید برای کشاورزان و بهره برداران است.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی و وضعیت کشاورزی منطقه اظهار داشت: این استان در برخی محصولات زراعی و باغی دارای رتبه یک تا 10 کشور است که مزیت مهمی برای استان محسوب می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به پروژه های انتقال آب به استان اشاره کرد و گفت: در سفر رئیس جمهوری به خراسان جنوبی بیش از 50 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که از این میزان تاکنون 28 میلیارد تومان تخصیص داده شده است.
وی خواستار اختصاص باقیمانده اعتبار مذکور شد و افزود: با تخصیص باقیمانده اعتبار، پروژه های نیمه تمام تکمیل می شود.
قوسی اجرای سامانه های نوین آبیاری را برای استان بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 14 هزار هکتار از اراضی استان مجهز به این سامانه ها شده است.
وی ادامه داد: همچنین 12 هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در استان آماده اجرا است و حدود 30 هزار هکتار مطالعه شده که برای اجرای طرح آماده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از 6 هزار و 252 رشته قنات در استان وجود دارد و باید برنامه جامع قنوات اجرا شود.
وی یادآور شد: خشکسالی های چندین ساله سبب خشک شدن بخش زیادی از قنوات استان و در پی آن مهاجرت روستاییان شده لذا احیای قنوات باید مورد توجه واقع شود.
قوسی گفت: از آنجا که یکی از اهداف مهم وزارت جهاد کشاورزی بهبود وضعیت روستاییان و عشایر است امیدواریم با کمک مسئولان این مهم تحقق یابد.
وزیر جهاد کشاورزی که جمعه (18 آبان) وارد خراسان جنوبی شد تا امروز (یکشنبه) با حضور در شهرستان های بیرجند، سربیشه، نهبندان، قاینات، سرایان، بشرویه، فردوس و طبس ضمن بازدید از ظرفیت های بخش کشاورزی خراسان جنوبی چند طرح را افتتاح و کلنگ زنی کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.