به گزارش ایرنا محمدرضا فخر چهارشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف افزود: از همین رو جشنواره شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف در استان پیگیری شد.
وی وجه تسمیه جایزه ادبی یوسف را شهید نویسنده دفاع مقدس به نام یوسف ملک شامران عنوان کرد و گفت: هدف از اهدای این جایزه زنده شدن نام این شهید و سایر شهدای نویسنده دفاع مقدس است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به شروع فراخوان جایزه ادبی یوسف از سوم خرداد امسال بیان کرد: امیدواریم سال های آینده با تغییر فراخوان به زمان مناسب شاهد استقبال پررنگ تر نویسندگان باشیم.
وی یادآور شد: جایزه ادبی یوسف فرصت خوبی است تا نویسندگان جوان استان با استفاده از ظرفیت های موجود و اسناد حفظ آثار نسبت به نوشتن داستان کوتاه اقدام کنند.
فخر تمرکززدایی و هویت بخشی به فعالیت های استانی در کنار فعالیت های ملی و سراسری را از اهداف برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: فعال سازی جریان تولید شعر دفاع مقدس و مقاومت در استان و شناسایی شاعران جوان از دیگر اهداف این جشنواره بوده است.
وی ادامه داد: شرکت کنندگان آثار خود را با موضوع نقش دفاع مقدس در تداوم حفظ آرمان های انقلاب، دفاغ مقدس و شعر مقاومت ملل اسلامی و دفاع مقدس و جنگ نرم به دبیرخانه ارسال کردند و یکی از ویژگی های این جشنواره تولید اشعار به زبان بومی و فارسی بوده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از ارسال 75 اثر به دبیرخانه شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: 30 اثر هم در بخش جشنواره جایزه ادبی ارسال شد که در مجموع از 10اثر برگزیده و راه یافته به مرحله کشوری تجلیل می شود.
وی با اشاره به برگزاری کنگره 2 ملی هزار شهید خراسان جنوبی در آذرماه امسال افزود: به همین مناسب بیش از 130 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس و ایثار و شهادت به چاپ رسیده است.
هشتمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و دومین جایزه ادبی یوسف با حضور جمعی از مسئولان استانی، شاعران، نویسندگان و معرفی برگزیده ها در بیرجند به کار خود پایان داد.
قرائت یک داستان کوتاه با موضوع شهید مفقودالاثر و رونمایی از 2 کتاب «سوتک گلو» و «هفت جرعه» از دیگر بخش های این جشنواره بود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.