به گزارش ایرنا سردار علی قاسمی روز دوشنبه در آیین گشایش دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان جنوبی افزود: در دیدار دست‌ اندرکاران کنگره 2 هزار شهید استان با مقام معظم رهبری، 93 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت بر روی یک میز در معرض دید ایشان قرار گرفت که فرمودند در فرصت مناسب مطالعه خواهم کرد و از معظم له خواستیم در صورت امکان تقریظی هم بر کتاب ها بنویسند.
وی گفت: ابتدای برنامه ریزی برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی پیش بینی شد که 85 عنوان کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ شود و با همکاری فعالان عرصه فرهنگی ماکت 122 عنوان کتاب آماده و چاپ شد که فردا در کنگره 2 هزار شهید استان رونمایی می شود.
دبیرکل کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی افزود: 30 عنوان کتاب دیگر نیز در حوزه ایثار و شهادت در دست تالیف است که به زودی منتشر می شود.
وی بیان کرد: این کتاب‌ها روایتی مستند و واقعی با موضوعات خاطره، وصایا، زندگی نامه، نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس، شهدای دوران انقلاب، شهدای حادثه منا و شهدای امنیت استان است که برای معرفی بیشتر در نمایشگاه کتاب بیرجند به نمایش گذاشته خواهد شد.
سردار قاسمی گفت: سه مجموعه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، موسسه مردمی آ‌یه ‌های استقامت و حوزه هنری ذیل کمیته تدوین و ادبیات کنگره 2 هزار شهید استان فعال بودند که موسسه آیه های استقامت کمک کرد تا بیشترین کتاب ها را آماده و منتشر کنیم.
وی اظهار داشت: نویسندگان زیادی از سراسر استان، خاطرات و زندگی نامه ایثارگران و شهدا را به رشته تحریر درآوردند که در آینده نزدیک از تلاش این عزیزان تقدیر خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تالیف کتاب جیبی حوزه ایثار و شهادت، کودکان، نوجوانان و نونهالان و بزرگسالان باید همچنان ادامه یابد گفت: سه نهضت تالیف کتاب، ساخت فیلم و نذر فرهنگی به برکت برگزاری کنگره 2 هزار شهید استان آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی که امروز (دوشنبه) با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اهالی فرهنگ در بیرجند گشایش یافت تا 24 آذرماه ادامه دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.