به گزارش ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی روز دوشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه که مشاور فرهنگی و توسعه منابع انسانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان نیز حضور داشتند، گفت: این نمایشگاه با حضور 138 ناشر از سراسر کشور از امروز تا 24 آذرماه در 110 غرفه دایر است.
ناصر نبی زاده افزود: ساعت بازدید از نمایشگاه هر روز 15 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه است و این نمایشگاه روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت 2 شیفت به روی علاقمندان به کتاب باز خواهد بود.
وی عنوان کرد: کتاب در این نمایشگاه با تخفیف 30 درصدی به علاقمندان عرضه خواهد شد که این تخفیف شامل 20 درصد بن و 10 درصد تخفیف ناشران است، همچنین 90 میلیون تومان بن خرید کتاب را توزیع می کنیم.
وی اظهار داشت: ویژگی های فرهنگی خراسان جنوبی از جمله وجود علما و اندیشمندان، مفاخر و شاعران بزرگ و سابقه طولانی دانش عالی در این استان شاکله و ساختاری را تشکیل داده که شاهد ظرفیت عظیمی در حوزه نشر کتاب باشیم.
نبی زاده با بیان اینکه هم مرزی با کشور افغانستان و پاکستان در زمینه فرهنگ ظرفیتی را برای تعاملات فرهنگی ایجاد کرده است گفت: امیدواریم در سیزدهمین نمایشگاه کتاب بخش بین المللی هم فعال شود تا شاهد حضور ناشرانی از کشورهای همسایه در این نمایشگاه باشیم.
وی افزود: تلاش ما این بوده که بستری را برای کتاب های موردنیاز دانشجویان و جامعه دانشگاهی نیز در این نمایشگاه فراهم کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در آستانه برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی قرار داریم که تاکنون در این راستا 140 عنوان کتاب با موضوع زندگی نامه و خاطرات شهدا منتشر و چاپ شده است.
در آیین افتتاح این نمایشگاه از کتاب سیمای شیدایی برگرفته از خاطرات شهید حاج محمد شهاب و 12 کتاب دیگر در زمینه ایثار و شهادت رونمایی شد.
همچنین محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با حضور در این نمایشگاه از غرفه های مختلف ناشران کتاب بازدید کرد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.